Hamarosan kiderül, továbbra is halálra kell-e dolgozniuk magukat a buszsofőröknek
A szakszervezet kemény bértárgyalásokra készül.
A szakszervezet kemény bértárgyalásokra készül.
Majd ezer szakszervezet működik az országban, ám a munkavállalók alig 10 százaléka szakszervezeti tag, még ennél is kevesebb a versenyszférában, ahol pedig jóval nagyobb a kiszolgáltatottság. Az utóbbi két év béremelései például sok helyen elolvadtak, ezzel sem a kormány, sem az érdekvédők nem kezdenek semmit.
A sofőrök bértárgyalása megrekedt, de a cég már hirdetésbe keres munkatársakat négyszázezerért. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke berágott, levelet írt a vezérigazgatónak. A BKV is megszólalt, szerintük teljesen rendben van a kezdőknek ajánlott magas fizetés, a bértárgyalások sem kezdődtek soha ilyen korán.
A tárgyalásokig biztosan nem lesz sztrájk, ugyanakkor a szakszervezetek nem zárják ki egy újabb munkabeszüntetés lehetőségét.
A Tesco azzal érvelt a bértárgyaláson, hogy a profit és a forgalom elmaradt az elvárt szinttől, ezért nem tud a bruttó 4 ezer forintnál nagyobb mértékű béremelést adni a szakmunkásainak.
A legutóbbi forduló sem hozott eredményt, így folytatódnak a bértárgyalások a BKV Zrt. és az érdekvédelmi szervezetek között. A munkavállalók alkupozícióját a közlekedési ágazatot is sújtó munkaerőhiány jelentősen javította, ráadásul sokan közülük új, vagy legalábbis Magyarországon még szokatlannak számító eszközt is bevetettek.
Jelentősen emelkedhetnek a bérek, ám ennek nem mindenki örül – a dilemmáról ír e heti számában a HVG.
Bár a szakszervezet eredménytelennek nyilvánította a bértárgyalásokat, ezért létrehozták a sztrájkbizottságot, az Audi szerint a bértárgyalásnak nincs vége.
Idén a munkaadó nem emelné érdemben a pécsi buszsofőrök bérét, ők azonban ezt nem fogadják el, sőt, éhségsztrájkolni is hajlandóak – írja a Dunántúli Napló.