#cégautóadó






Cégautóadó: milyen cégautóval járhatnak jól?
 

Cégautóadó: milyen cégautóval járhatnak jól?

Az új cégautóadó-tervezet szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között szén-dioxid-kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját.

unknown unknown

Cégautóadó: ki jár jól és ki fizet rá?
 

Cégautóadó: ki jár jól és ki fizet rá?

Több bevételt remélt és realizált az állam az idén február 1-jével módosított cégautóadóval. A módosított törvényben meghatározott új szabályok elrendelése –mint sok egyéb intézkedés is – az igazságosság jegyében történt, a „fizessenek többen, kevesebbet” jelszó kiadásával. Az államkassza biztosan jobban jár, a nagyvállalatok szintén. A magyar cégállomány mintegy hetven százalékát kitevő mikro- és kisvállalkozásoknak viszont az új rendszerben biztosan fizetniük kell, nem maradt kiskapu.

hvg.hu hvg.hu

Fogyasztás: mekkorát hazudnak az autógyártók?
 

Fogyasztás: mekkorát hazudnak az autógyártók?

A LeasePlan flottaüzemeltető hazai leányvállalata nyilvánosságra hozta járműparkjának fogyasztási adatait. Az eredmények nem meglepőek, az autók többsége jóval többet fogyaszt a gyártók által megadott adatoknál.

hvg.hu hvg.hu

Hol a legolcsóbb a cégautó?
 

Hol a legolcsóbb a cégautó?

2009. február 1-jétől Magyarországon változott a cégautóadó megfizetésének szabálya, mivel a „minél többen, de kevesebb adó” elve érvényesül a korábbi „kevesebben, de minél nagyobb összegű adó” alapelv helyett - legalábbis ez volt a kormányzati szándék. Hogy csinálják ezt az unió más országaiban?

unknown unknown