Itt a Lidl újabb nagy dobása
Amerikába készül a Lidl áruházlánc, a lépésre már több mint egy éve készülnek.
Amerikába készül a Lidl áruházlánc, a lépésre már több mint egy éve készülnek.
Székács Tibor, az Aldi Magyarország ügyvezetője feljebb lép, a Hofer anyavállalat vezérigazgatója lesz. A Figyelőnek adott interjúban elmondta, további 50-60 boltot és egy új logisztikai központot építene nálunk a cég, ha nem akadályozzák kormányzati intézkedések.
Gyilkos versenyre kényszerülhetnek a vezető diszkontláncok, felbukkant ugyanis a piacon egy kispályásnak semmiképpen sem nevezhető versenyző. Ebben a kategóriában szándékozik belépni a piacra az egyik vezető európai fapados légitársaság, az easyJet tulajdonosa. Jöhetnek az easyFoodstore-ok.
A Lidl-üzleteket működtető német Schwarz-csoport célja, hogy a következő öt évben elérje a 100 milliárd eurós bevételt. Ez mai árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forint. Magyarországi újítással is növelte bevételeit a diszkontlánc.
Csütörtök reggeltől már három Lidl lesz Szombathelyen. A diszkontlánc nagyban játszik, olyan ingatlanokat keres, amik alkalmasak áruháznyitásra.
Megnyílt a Pepco diszkontlánc tizenharmadik üzlete. Még százat terveznek.
Nem lassít a Penny Market: egy kiszuperált CBA helyén nyitott üzletet Budapesten.
Egyre nagyobb összegek maradnak a drogéria láncoknál, a három nagy lassan leelőzi a kemény diszkontokat is. A dm, a Rossmann és a Müller összbevétele a legutóbbi üzleti évükben több mint 10 milliárd forinttal emelkedett.
Elképesztő tempóval növelte a nyereségét a Lidl tavaly a magyar piacon, igaz, kisebb mértékben, de javítani tudott a Penny Market és az Aldi is - közölte a napi.hu.
Úgy fest, megállíthatatlanok Magyarországon a saját márkás termékek. Az üzletláncok nevével fémjelzett árucikkek mellett egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a tortából – a például a diszkontokban – megjelenő, máshol nem kapható, kevésbé reklámozott, kedvezőbb árú márkák. Vannak azonban olyan áruk, melyeket a magyarok nemigen vásárolnak a saját márkás "kosárból".
Átlépte a 10 milliót a Lidl diszkontlánc Facebook-oldalát kedvelők száma, a harddiszkont-hálózat ezzel a legkedveltebb európai üzlet – legalábbis a közösségi médiában.
Holnaptól az Aldi szupermarketlánc is "Erzsébet utalvány-képes", azaz a diszkontlánc egységeiben is lehet vásárolni az állami utalvánnyal.
Bár továbbra is a vezeti a magyarországi diszkontpiacot a Lidl, a társaság vesztesége kétszeresére nőtt legutóbbi üzleti évében. A Tesco bevétele enyhén, eredménye azonban brutálisan esett.
A budapesti Belvárosban hosszas készülődés után nyitja meg újabb egységét a Lidl diszkontlánc.
A tavalyi évhez képest egyre homogénebbé válik a diszkontláncok termékkínálata, miközben a legintenzívebb vásárlók egyre inkább az alacsonyabb jövedelmű háztartások közül kerülnek ki. A márkatermékek – néhány kivételtől eltekintve – továbbra sem tudtak érdemben terjeszkedni a diszkontok polcain. Ahol erős az árverseny, ott a diszkontok sem olcsóbbak.
Megduplázhatja üzleteinek számát Nagy-Britanniában a következő tíz évben a német magántulajdonú diszkontlánc, az Aldi.
Leadták 2011-es eredmény- és mérlegbeszámolóikat a hazai diszkontláncok is. Az eddig ismert számok alapján a legnagyobb tempóban az Aldi növelte forgalmát, miközben a Profi piaci súlya csökkent. A Lidl Magyarország Bt. adataira július végéig várni kell, üzleti éve nem egyezik a naptári évvel − márciustól februárig tart.