Varsóból száműzik az öreg dízeleket
Aki megszegi az autójával a behajtási szabályt 105 eurós bírságra számíthat.
Aki megszegi az autójával a behajtási szabályt 105 eurós bírságra számíthat.
A különadók és az árstop miatt drágábbak az üzemanyagok Magyarországon, mint a környező országokban, de van még más is. Februártól nagy szükség lenne az adriai importra, Szijjártó Péter az EU-val fenyegeti a horvátokat.
Február 5-től alapból tilos orosz olajból finomított termékekkel kereskedni az unióban – de ha megfelelünk néhány előírásnak, akkor mégis lehetségessé válik.
Minden ütőkártyát Horvátország kezébe ad a magyar olajcéggel szemben a február elejétől életbe lépő új EU-s embargó. Az uniós tagállamok új partnereket keresnek a kieső Oroszország helyére, ami viszont másutt is újra írja a finomított olajtermékek eddigi kereskedelmét. Alig több mint két hét maradt az új szankciók élesedéséig, addig viszont Vlagyimir Putyin még egyszer degeszre keresi magát Európán.
Az ársapka kivezetésével a lakosság elkezdte visszafogni a tankolásait, így ha az üzemanyag-ellátás még nem is tudott helyre állni, legalább a túlfogyasztás enyhül. Ez azonban csak részben vigasztalja a közúti fuvarozó szakma képviselőit, akik egyszerre továbbra is csak a tizedéig tölthetik a kamionok tankját, miközben pont most kéne sokkal többet hajtani a járgányt, hogy eleget tudjanak tenni az év végi csúcsszezon megrendeléseinek.
Az áruházlánc töltőállomásai péntektől vasárnapig mennek alá a piaci átlagáraknak.
Kedd éjjel óta 600 forint fölött van a benzin és a dízel ára is Magyarországon, de ezzel még mindig azon országok közé tartozunk, ahol relatíve olcsóbb az üzemanyag.
Attól még, hogy megszüntették a két kiválasztott üzemanyag hatósági árát, varázsütésre nem áll helyre az ország benzin- és gázolajellátása. A Mol szerint is hetekig tarthat, míg termelési oldalról enyhíteni tudnak a helyzeten, a teljes stabilizálódás pedig hónapokat vehet igénybe. A kormány addig is hárítja a felelősséget, és a káosz okozójaként a saját, felelőtlen intézkedései helyett megint Brüsszelre mutogat.
Csak akkor tudnak üzemanyagot venni partnereik, ha vállalják, hogy el is mennek érte.
A vállalat ügyvezető igazgatója szerint soha nem volt még ilyen rossz az ellátási helyzet, mint most. Az egyetlen megoldás továbbra is az, ha visszatér az üzemanyag-import az ársapka előtti szintre. De az import nagyrésze épp az ársapka miatt tűnt el az országból.
Pécsen egy képviselő már arról értekezett, hogy az uniós olajstopnak köze van ahhoz, hogy a városban egy helyen lehet kapni benzint.
Bár sok gyártó kihátrált a dízel technológia mögül, azért még így is akadnak szép számmal gázolajat fogyasztó izgalmas autók.
Hétfő este fennakadások tapasztalhatók a holtankoljak.hu weboldal elérésében.
Ismét bővült az FBSZ listája, az utolsó adatközlés óta 14 kút „száradt ki".
Túl szűkre szabta a keretet a Mol, a többszöri tankolás időkiesés.
Június óta a normál töltőoszlopokon is érvényben van egy 50 liter/tankolás korlátozás.
Hatalmas sorok alakulhatnak ki. A Mol szerint a szállítás felfüggesztése ideiglenes, de nem mondták meg, meddig fog tartani.
Az Európai Unió évente 200 millió hordó gázolajat használ fel. Eddig az Egyesült Államok megpróbálta pótolni az orosz szállítmányokat, de most már ott is hiány fenyeget. A következmény: magas ár.
A kutas 2,6 millió forintot bukott a trükközéssel.