Újabb korlátozást vezet be a Mol: egyszerre maximum száz litert lehet tankolni a gyorstöltőről
Június óta a normál töltőoszlopokon is érvényben van egy 50 liter/tankolás korlátozás.
Június óta a normál töltőoszlopokon is érvényben van egy 50 liter/tankolás korlátozás.
Hatalmas sorok alakulhatnak ki. A Mol szerint a szállítás felfüggesztése ideiglenes, de nem mondták meg, meddig fog tartani.
Az Európai Unió évente 200 millió hordó gázolajat használ fel. Eddig az Egyesült Államok megpróbálta pótolni az orosz szállítmányokat, de most már ott is hiány fenyeget. A következmény: magas ár.
Péntek óta újra teljes kapacitással üzemel a megjavított létesítmény, de amíg a sebeit kötözték, az OMV-finomítók összkapacitásának kihasználtsága 91-ről 44 százalékosra csökkent.
A 300 lóerős luxuslimuzin átlagfogyasztása alig haladja meg a 6 litert.
A dízelesek most egy picit jobban jártak.
Nem tudják a korábbi csökkentett mennyiséget sem tartani.
A Mol százhalombattai olajfinomítóját július végén állították le.
Harminc évvel ezelőtt kezdtük meg a stratégiai készletek felhalmozását, és a bespájzolt olaj- és olajtermékünk legalább 90 napra elegendő szinten van már 1998 óta. Ennek a szintnek néha kicsit alámentünk, de sohasem annyira, mint idén augusztusban, amikor a kormány az üzemanyaghiány megelőzése érdekében nagyon komoly mennyiségű gázolajat szabadított fel.
Ez alapján a kutak még leállhatnak pénteken és szombaton, mert a kis kutakat tömörítő szövetség azt mondta, csak akkor tartanak nyitva, ha még a hét elején megérkezik az elmaradt támogatás. A szövetség a délután folyamán dönt arról, végül megtartják-e a demonstrációs leállást.
A magyar olajtársaság mindenkit arra kér, hogy maximum csak ötven litert tankoljon a kutakon, bár egyébként is ennyi a napi limit.
Európa dízelautó-piaca az elmúlt években teljes hanyatláson ment keresztül, amely azt jelenti, 2030-ra nagyjából egy százalék közelébe esik az új dízelautók részesedése a piacon.
Fenntarthatatlanná vált a fenntarthatónak vélt járművek üzemeltetése, a rendbetétel árából három busz is kijönne. A cseréért azonban nem mindenki lelkesedik.
Dübörög a fogyasztásunk, miközben a régió három jelentős olajfinomítója áll – egy tervezetten, kettő pedig baleset miatt. Az import jelenthetne megváltást, az azonban idehaza a nagykereskedelmi hatósági árazás miatt márciusban gyakorlatilag megszűnt, és a külföldi cégek továbbra sem érdekeltek az üzemanyag-behozatal újraélesztésében. De még ha azok is lennének, akkor sem mehetne minden flottul – erről az iszonyúan száraz nyár gondoskodott.
A fuvarozók a magasabb költségeiket beépítik az áraikba is, így azokat a vásárlók is érezni fogják levelük szerint.
A legújabb benzinárstop-szigorításnál be kellene szkennelni a forgalmikat, hogy a NAV ellenőrizni tudja a jogosultságot a 480 forintos üzemanyagra. Rejtett kamerás felvételek alapján ez egyelőre nem működik.
A Mol-vezér Hernádi Zsolt szerint, ha az ársapka továbbra is változatlan formában fennmarad, akkor nem érkezik az országba import üzemanyag.
A 3,3 literes és akár 550 Nm-es nyomatékra képes "csodamotor" fogyasztása 5 literes magasságában alakul.
Az osztrák olajipari cég Pest megyei töltőállomásán egyszer csak felbukkant két ősrégi és méregdrága Rolls-Royce.