#dízel






Soha nem zuhant még akkorát az ország biztonsági üzemanyag-tartalékának szintje, mint most
 

Soha nem zuhant még akkorát az ország biztonsági üzemanyag-tartalékának szintje, mint most

Harminc évvel ezelőtt kezdtük meg a stratégiai készletek felhalmozását, és a bespájzolt olaj- és olajtermékünk legalább 90 napra elegendő szinten van már 1998 óta. Ennek a szintnek néha kicsit alámentünk, de sohasem annyira, mint idén augusztusban, amikor a kormány az üzemanyaghiány megelőzése érdekében nagyon komoly mennyiségű gázolajat szabadított fel.





Egyre reménytelenebb, hogy októberig az üzemanyagokon maradhat az ársapka
 

Egyre reménytelenebb, hogy októberig az üzemanyagokon maradhat az ársapka

Dübörög a fogyasztásunk, miközben a régió három jelentős olajfinomítója áll – egy tervezetten, kettő pedig baleset miatt. Az import jelenthetne megváltást, az azonban idehaza a nagykereskedelmi hatósági árazás miatt márciusban gyakorlatilag megszűnt, és a külföldi cégek továbbra sem érdekeltek az üzemanyag-behozatal újraélesztésében. De még ha azok is lennének, akkor sem mehetne minden flottul – erről az iszonyúan száraz nyár gondoskodott.






Két hetet nyerhetett a magyar kölcsönüzemanyaggal a hazai OMV, de aztán berobban az igazi benzinszomjszezon
 

Két hetet nyerhetett a magyar kölcsönüzemanyaggal a hazai OMV, de aztán berobban az igazi benzinszomjszezon

Pont a legrosszabbkor történt a baleset a schwechati finomítóban: küszöbön az extrán üzemanyagigényes nyári időszak, amikor mindenki autóba vagy repülőre pattan, és nyaralni indul – kivéve a gazdák, akik a traktorokat kezdik el a korábbinál is többet hajtani a földeken. Az osztrák állami segítség már el is fogyhatott, a felszabadított magyar stratégiai benzin- és gázolajkészlet pedig egy szakértő számítása szerint éppen arra lehet elég, hogy az OMV hazai kútjai kihúzzák addig, amíg igazán meredeken elkezd felfelé ívelni a naftakereslet.