Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Több útszakasz lesz fizetős, a buszoknak nem e-matricát kell vásárolniuk, a teherautóknak pedig megváltoztatják az útdíj mértékét és egy új díjkategóriát is kapnak.
Átírná az Építési és Közlekedési Minisztérium az útdíjak szabályait – az erről szóló tervezet pénteken került fel a kormány honlapjára, azzal, hogy majdnem egy teljes hetet adnak a társadalmi egyeztetésre, szeptember 1-ig. A hatásvizsgálatban úgy számol a minisztérium, hogy évente 150,7 milliárd forint pluszbevétel jönne így be.
Kibővül a díjköteles útszakaszok listája. Az eddigiek mellett díjkötelessé válik:
Az autóbuszokra a jövőben nem kell majd e-matricát venni, rájuk a tehergépkocsikra vonatkozó, kilométeralapú e-útdíj szabályai érvényesek. (Cikkünk korábbi verziójában tévesen azt írtuk, hogy a buszoknak egyáltalán nem kell fizetniük.)
A 3,5 tonna feletti teherautók útdíjainak szabályait is átalakítják. (Fontos kiemelni, hogy ami innen jön, az már csak rájuk vonatkozik: az övék az e-útdíj, az ennél kisebbekre az e-matrica szabályai az érvényesek, amit emlegethetünk útdíjként, de jogilag nem az – szóval, akinek személyautója van, annak a cikk hátralévő része miatt nem kell izgulnia).
Az egyik legfontosabb változás az, hogy bevezetik a külsőköltség-díjat. Ezt a levegő- és a zajszennyezésre, valamint a szén-dioxid-kibocsátásra hivatkozva kell fizetni; valójában már a most érvényes, 2013-ban elfogadott útdíjtörvény lehetővé teszi azt, hogy kivessék, de az útdíjak pontos mértékét szabályozó rendelet 0 forintban határozta meg a mértékét. Egészen mostanáig.
A külső költséget az alapján határozzák meg, hogy milyen környezetvédelmi besorolású, illetve hány tengelyes a jármű, valamint hogy települések közötti, vagy külvárosi úton halad-e. Az összegét eurócentben határozzák meg – így jön ki például az, hogy Euro VI-os besorolású járműnekkét település közötti úton 0,5 centet kell fizetnie kilométerenként, egy ugyanilyen besorolású négytengelyes járműnek ugyanott már 0,8 centet, de például egy Euro IV-esnek a települések között 3,4, külvárosban 7,3 cent a kilométerenként külsőköltségdíj. Ezt részletezték is – érdemes kiemelni, hogy a táblázatban a nettó árak szerepelnek, vagyis a 27 százalékos áfa még erre jön rá.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.