Horvátországban csak jövőre indul az elektronikus autópályadíj-fizető rendszer
Míg a jelenlegi fizetőkapus rendszer 200 járművet tud kezelni egy óra alatt, addig az új rendszer akár 3000 jármű áthaladását is lehetővé teszi ugyanazon idő alatt.
Míg a jelenlegi fizetőkapus rendszer 200 járművet tud kezelni egy óra alatt, addig az új rendszer akár 3000 jármű áthaladását is lehetővé teszi ugyanazon idő alatt.
Már csak pár nap, és lejárnak a tavalyi éves jogosultságok.
A mezőgazdasági kockázatkezelésről, valamint az elektronikus útdíjról szóló törvényen változtathat hétfőn az Országgyűlés.
Karbantartás miatt üzemszünet lesz a HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerben június 22-én, vasárnap hajnali 1 és 5 óra közötti időszakban – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. pénteken.
A júliusi bevezetés óta több mint 75 milliárd forint bevétel folyt be a használat-arányos elektronikus útdíjból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden.
Rövidesen nyilvánosságra hozzák az Európai Bizottság ellenőrei a hazai elektronikus útdíjfizetési rendszerrel kapcsolatos meglátásaikat – írja a Magyar Nemzet hétfői számában.
A jelenlegi 2075 darabból álló "elemi díjköteles útszakasz" a jövőben 2243 darabból áll majd és bevezetik az utólagos fiztetést is – írja a Világgazdaság hétfői száma.
Karbantartás miatt üzemszünet vasárnap hajnalban az e-útdíj portálon.
Börzsei Tibort nevezte ki az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatójának a tulajdonosi jogok gyakorlásával megbízott MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. csütörtökön. Az MFB korábban cáfolta, hogy az e-útdíj miatti botrányok miatt kellett volna az elődnek távoznia, s azt mondták, közös megegyezéssel váltak el.
Már húsz darab ún. bevallási közreműködő céget auditált az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj-rendszerhez.
Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.
Az e-útdíj bevezetése 20-30 százalékkal növeli a sertésszállítás költségeit, ami tovább növeli az ágazat veszteségét, mivel az állattartók nem tudják tovább hárítani azt - mondta Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) titkára szerdán.
A kormány szerint minden rendben van, az autópálya-kezelő a hibák visszajelzésére szólította fel a fuvarozókat, az érintettek viszont az első heti tapasztalatok alapján az e-útdíj rendszer azonnali felfüggesztését javasolták. Szerintük a félremérések miatt máris több mint 100 milliós kár érte őket.
Nem kell útdíjat fizetni a mezőgazdasági erőgépek és vontatmányuk után - közölte Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője.
A megtett úttal arányos útdíjrendszerrel kapcsolatban eddig 14 bevallási közreműködőt - GPS-alapon működő flottakövetőt - auditált az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. - olvasható az elektronikus útdíjszedési rendszer (HU-GO) honlapján.
Azok a mezőgazdasági termelők mentesülhetnek az útdíj megfizetése alól, akiknek az éves árbevételük legalább 50 százaléka mezőgazdasági főtevékenységből származik - derül ki a keddtől hatályos és a Magyar Közlöny június 30-ára keltezett 111-es számában megjelent kormányrendeletből.