szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Börzsei Tibort nevezte ki az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatójának a tulajdonosi jogok gyakorlásával megbízott MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. csütörtökön. Az MFB korábban cáfolta, hogy az e-útdíj miatti botrányok miatt kellett volna az elődnek távoznia, s azt mondták, közös megegyezéssel váltak el.

Az MFB közleményében tájékoztat arról, hogy Börzsei Tibor 46 éves közlekedésmérnök, vállalatgazdasági szakirányú közgazdasági mérnök, MBA. Huszonkét éve dolgozik, egyebek között közlekedési vállalatoknál (Budapesti Közlekedési Vállalat, Miskolc Város Közlekedési Zrt., DKV Debreceni Közlekedési Zrt.), illetve közlekedési járműgyártónál (OBUS Elektrik Innovációs Szolgáltató Kft.). A szakmai közéletben is vállalt feladatokat, például a Közlekedéstudományi Egyesületben és a Magyar Közösségi Közlekedési Szövetségben.

Új beosztásába a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatói posztjáról érkezik - áll a közleményben.

Az MFB július 22-én tájékoztatott arról, hogy közös megegyezéssel távozott posztjáról Bakó Attila, az ÁAK előző vezérigazgatója és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató. A menesztésről hírt adó Index.hu azt írta, hogy annak oka az elektronikus útdíjrendszer bevezetése körüli problémák állhatnak.

Az MFB ugyanakor azt közölte, hogy közös megegyezéssel távozott posztjáról Bakó Attila, és azt állították, hogy a két vezetőt nem "az e-útdíj-rendszer körüli botrányok" miatt menesztették.

A használatarányos (avagy elektronikus) útdíjrendszer július 1-jén indult, de az indulást követően az informatikai rendszer leállt. Az első hivatalos magyarázatok szerint internetes támadás állt a háttérben, ám az Index megtudta, hogy ez nem igaz, az oldalt azért kapcsolták le az üzemeltetők, hogy ki tudják javítani a hibákat. A kapkodva elkészített rendszer tesztelésére ugyanis azt megelőzően nem maradt idő.

A fuvarozók az első napok tapasztalatai alapján az e-útdíjrendszer leállítását javasolták, amely szerintük a félremérések miatt több százmilliós kárt okozott nekik.

Az útdíjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon. Az útdíjtender gyorsított eljárásban lezavart közbeszerzési eljárása eredetileg nem hozott eredményt, miután a tendergyőztes Getronics januárban visszalépett a szerződés aláírásától. Miután a miniszterelnök kifakadt, felelőssé téve a multikat a pályázat elbukásáért, bejelentették, hogy többet nem szórakoznak nyílt közbeszerzéssel, hanem meghívásos eljárás keretében rábízták a feladatot a korábban alvállalkozóként képbe került, 29 főt foglalkoztató i-Cell Kft.-re.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!