Zöld-fehér tervek, zöld félelmek a Népligetben
Tízmilliárdból épülhetnek jövőre sportlétesítmények Fradiváros néven a Népligetben. De arról, hogy mi lesz a parkkal, a fákkal, keveset tudni.
Tízmilliárdból épülhetnek jövőre sportlétesítmények Fradiváros néven a Népligetben. De arról, hogy mi lesz a parkkal, a fákkal, keveset tudni.
Az egy évvel korábbihoz képest jóval többet terveznek a cégek IT eszközökre költeni, és egyre többen fordulnak a tartós bérlet, mint finanszírozási forma felé – derül ki egy felmérésből.
A 25 milliárd forint költségvetésből épülő Pannon Kert megnyitását korábban szintén 2017-re tették, de ez várhatóan átcsúszik 2018-ra.
A kínai foci egyelőre még arról híres, hogy horribilis pénzért csábítják el a már levezető fázisba ért, idősödő európai és dél-amerikai sztárjátékosokat. De a jövőre is gondolnak: a legfelső vezetés elfogadta az 50 pontos „Nemzeti Futballfejlesztési Tervet”.
Előremenekülnek a légitársaságok, megelőznék, hogy meg tudjon jelenni mellettük egy Uberhez vagy Teslához hasonlítható kellemetlen versenytárs. Kénytelenek kényeztetni minket, megnéztük, hogyan.
A korábban visszavont 310 milliárd forintnál jóval nagyobb összeget szán a kormány 2020-ig a Balaton fejlesztésére. Lesz témapark is, 17 milliárdból. A fejlesztéseket központosítva, a Magyar Turisztikai Ügynökségen keresztül valósítják meg.
Két újabb, különféle sportcélú fejlesztési beruházásokra vonatkozó kormányhatározat jelent meg Magyar Közlönyben, amelyek alapján összesen csaknem 73 milliárd forintot ad ki az állam. Különösen jól jár Dunakeszi, ahol Szijjártó Péter szeret focizni, és Kisvárda, Seszták Miklós városa. Mészáros Lőrinc érdekeltségeihez is csorog némi pénz.
Negyven helyszínt fejlesztenek, 40,4 milliárd forint európai uniós forrásból.
Rekordáron hirdetik a Római-parti hullámtéren készülő apartmanjaikat neves nagyvállalkozók – köztük Garancsi István –, akik az építési tilalom előtt kaptak engedélyt.
Harmincmillió dollár – tisztán. Ekkora vagyonnal kell rendelkeznie annak, aki a legfelső egy százalékhoz szeretne tartozni.
Magyarország legnagyobb műtrágyaipari vállalkozása a 2000-es évek elején került Bige László tulajdonába. Most ez az ország legértékesebb családi vállalkozása.
Az állandó felülről jövő iskolai reformok, úgy tűnik, nem sok javulást hoznak az iskolák életében (sőt!), ám számos helyen indultak el kisebb innovációk, amik bizonyítottan sikeresek. Tudták, hogy még mindig a dobókockába csomagolt papírkorongokat kell az elsősöknek beszerezni? És hogy a periódusos rendszer táblajátéknak is használható?
A Népszabadság összeszedte, hol tartanak a kormányzati és fővárosi fejlesztések, melyikből lehet valóság és mikorra. A lap megállapítja, hogy 2018-ban a Fidesz kampánygurujai valószínűleg nem nagyon építhetnek nagyszabású átadóünnepségek népszerűség-felhajtó erejére Budapesten, hiába van sok ötlet illetve hiába indultak el építkezések.
Vitát generált a Facebookon arról, hogy mennyire túlterhelt a pálya, és mit kellene fejleszteni.
Nem vették le a napirendről a két fontos autópálya bővítését, csak elhalasztották a tervezését. Azért, mert háromsávosak csak akkor lesznek ezek az autópályák, ha elnyerjük a 2024-es olimpia rendezési jogát. Ahhoz viszont elég a 2017-es NOB-döntés után elkezdeni a megvalósítást.
A legtöbben úgy gondolják, ha valaki az IT-szektorban akar elhelyezkedni, a középiskola után olyan felsőoktatási intézményt választ magának, ahol az ehhez szükséges alapokat elsajátíthatja. Azonban nem ritka, hogy valaki úgy kezdjen ezzel a területtel foglalkozni, hogy nincs, vagy csak minimális tapasztalattal rendelkezik, lelkesedésből viszont nincs hiány.
Meginna egy olyan sört, amely vizeletből kivont víz felhasználásával készült?
Jó az autósoknak, jó a bicikliseknek, lényegesen csökkenti az agglomerációs ingázók miatti dugókat, és egészségesebbé teszi a lakosokat, de egy vagyonba kerül, mi az? A bringasztráda. Németországban, Hollandiában és Dániában már építik, mi meg csak lesünk.
Visszavonta a kormány egy tavalyi határozatát, amely több területen összesen 310 milliárd forintnyi EU-s és hazai forrást fordított volna a Balaton fejlesztésére egyebek mellett a vízminőség, az úthálózat, a gazdaságfejlesztés és a vasúti közlekedés területén.
A Budapest-Prága vonal színvonalának emelését tervezi a Cseh Vasutak és a MÁV-START.