A falvakban élők kétszer annyit költenek tisztítószerre, mint a budapestiek
Ötszáz főt kérdeztek meg arról, hogy milyen gyakran és mennyiért vásárolnak tisztítószereket.
Ötszáz főt kérdeztek meg arról, hogy milyen gyakran és mennyiért vásárolnak tisztítószereket.
A megkérdezettek csupán 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a pénzt szórakozásra, például utazásra fordítja.
A Publicus felmérése szerint a fideszesek 37 százaléka támogatná, hogy az EU-s pénzek folyósításának feltétele legyen a jogállamisági követelmények betartása. Még nagyobb azoknak az aránya, akik szerint csatlakozni kellene az Európai Ügyészséghez.
A megkérdezettek közül a megvesztegetés és a hatalommal való visszaélés leginkább a pártokra és a politikusokra jellemző.
Leginkább az áremelkedések akadályozzák az utazásokat.
A kisvállalkozások környezetvédelmi erőfeszítéseit jobban kell támogatni, mivel számukra kevésbé látható ezen tevékenységek megtérülése, így általában csak esetenként foglalkoznak a környezet védelmével.
A legtöbben tisztában vannak a nem jogtiszta szoftverek használatának veszélyeivel, ennek ellenére a felhasználók 30 százaléka még mindig nem megbízható forrásból származó programokat részesít előnyben – derül ki a Microsoft Magyarország megrendelésére készült felmérésből.
A kormányközeli káderinkubátor kutatása szerint nincs igaza a külföldi sajtónak, amely azt állítja, hogy nem vagyunk elfogadóak.
A megkérdezettek közel fele viszont nagyon váltana.
Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik. A gyerekek körében egyre korábban kezdődik az internethasználat, de meglepő adat, hogy még a 85 év körülieknek is a közel 20 százaléka rendszeresen böngészi a világhálót – derült ki Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új felméréséből.
Ma már nem elég a szelektív hulladékgyűjtés, a többször használt bevásárlószatyor ahhoz, hogy a jövő nemzedéke is úgy érezze: teszünk valamit azért, hogy a klímaszempontból apokaliptikus jövőképüket megváltoztassuk. A Z generáció azt várja, hogy ne csak az egyén, de a vállalatok is vállaljanak felelősséget a fenntartható jövőért. Elvárásaik nemcsak külföldön, de a hazai piacon is egyre erősebbek: míg a pszichológusok egyre több klímaszorongással, a generációról készült tanulmányok egyre aktívabb „zöld” fogyasztókkal találják szembe magukat.
Viszont tízből nyolcan nem harcolnának, ha Magyarország támadna meg egy másik országot. Több Fidesz-szavazó fogna fegyvert, mint az ellenzéki szavazók.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Információs Társadalom Kutatóintézete (NKE ITKI) még 2021 novemberében mérte fel a magyar társadalom okostelefon-függőségét. Az egyetem közlése szerint a telefonos adatfelvétellel történő kutatás reprezentatív a magyar lakosságra kor, nem, iskolai végzettség és településtípus szerint egyaránt.
Egy friss felmérés alapján a dolgozók és a munkáltatók nem értenek egyet abban sem, hogy mitől lesz jó a munkahely.