„Bocsánat, azt hittem…” – mondta a légiirányító, miután majdnem tömegkatasztrófa történt New Yorkban
A Republic Airways gépének a kifutópályán, felszállásra készülve fékeznie kellett, mert egy másik gép nem hagyta el időben a kifutópályát.
A Republic Airways gépének a kifutópályán, felszállásra készülve fékeznie kellett, mert egy másik gép nem hagyta el időben a kifutópályát.
A rutinos repülők már megszokták azokat a biztonsági figyelmeztetéseket, amelyek minden utazás elején és végéhez közeledve elhangzanak a légiutas-kísérőktől vagy az előre rögzített felvételekről. Így eszünkbe sem jut megkérdőjelezni az előírásokat, de mégis miért olyan fontos, hogy felhúzzuk a napellenzőt fel- és leszálláskor? És miért kapcsolják ki még a világítást is? Utánajártunk.
Az Etihad légitársaság gépe épp az Egyesült Arab Emírségek felé indult volna el, amikor a futómű felől füst szállt fel.
A brazil Embraer repülőgépgyártó cég automatizálta az utasszállító repülőgép felszállását, amivel 560 km-re elegendő üzemanyagot takarít meg minden egyes felszállásnál. A teljes bevezetést 2025 végére ígéri a vállalat.
A légiutas-kísérő felszállás közben nyitott ki egy vészkijáratot, azzal együtt viszont a gép csúszdája is kinyílt.
Az Aeroht vállalat járműve egy gombnyomásra képes kibontani a rotorjait, hogy elemelkedjen a haladást akadályozó forgalmi szituációkból. Mivel nem egy klasszikus repülő autó, emiatt az ára is kedvezőbben alakulhat.
A járatról leszakadt kerék egy szőlőültetvényig ment, ahol aztán felborult, és megállt. Személyi sérülés szerencsére nem történt.
Komoly kellemetlenségeket okozott hétvégén Nyugat-Európa légi közlekedésében az Eunice. A vihar az amszterdami repülőtéren 120 km/h-s széllökéseket is okozott – de hát leszállni csak le kellett valahogy. Már amikor sikerült.
Egyes társaságok járatai akkor is a levegőbe emelkednek, ha – most például a koronavírus-járvány kapcsán kialakult félelem és óvintézkedések miatt – senki nem ül a gépen.
Valószínűleg senki nem ülne most szívesen ezeken a gépeken.
Sikerült ugyan felemelkednie, de a szél rögtön felszállás után visszaejtette a földre.
Augusztusban megváltozott a repülőgépek felszállásának rendje, a cél az volt, hogy csökkenjen a zajszint a XVI. kerületben – most viszont a XVIII. kerületben lett tűrhetetlen a helyzet.
Hosszú évek várakozása után kedden este, magyar idő szerint 21:45-kor végre megnyomhatták a start gombot Elon Muskék, hogy kilőjjék a világ egyik legnagyobb hordozórakétáját, a Falcon Heavyt, és a Nap körüli pályára állítsák vele a Tesla legújabb elektromos autóját, a Roadster 2-t.
Nem sikerült felszállnia annak a Tu-22M Backfire vadászrepülőgépnek, melyben kiszivárgott információk szerint meghibásodtak a sebességmérő szenzorok.
A karib-tengeri St. Maarten repülőterérő alapvetően nem könnyű terep a pilóták számára. De az AIRportal által kiszúrt videó egy olyan felszállás látható – nem mindennapi szögből filmezve –, amelynél tényleg az utolsó másodpercekben kapták fel a gépet.
Nem engedtek felszállni egy repülőgépet a norvég fővárosban, mert a személyzet szinte valamennyi tagja megbukott az indulás előtt meglepetésszerűen végzett alkoholteszten.
Elképesztő videó jelent meg a Boeing új, 787-9 Dreamlineréről. A gépet a Párizsban június 15-21. között tartandó repülő show-ra készülve próbálta ki Washingtonban a pilóta. A felszállás látszólag a fizika összes törvényével szembe megy, a 280 férőhelyes, 250 millió dollárba kerülő új gép szinte teljesen függőlegesen száll fel az égbe.
A boszniai légügyi hatóságok felfüggesztették a Bosnian Wand Airlines összes tervezett járatának engedélyét. Az iraki hátterű légitársaság eddig többször is elhalasztotta járatainak indulását.
Műszaki hiba miatt az Emirates légitársaság több járata nem tudott időben felszállni Budapestről az elmúlt napokban. Vasárnap és hétfőn is gond volt egy-egy géppel – derül ki az Airportal beszámolójából. A hvg.hu megismerte több utas történetét, akik magyar idő szerint vasárnap este helyett végül hétfőn indulhattak el Dubajba, volt, aki csak éjjel vagy éppen másik légitársaság gépével, vagy éppen másik városból. Egy férfi arra panaszkodott, hogy hiába írt többször levelet az Emirates ügyfélszolgáltának, nem kapott rendes tájékoztatást.
A budapesti Ferihegyet is körülvevő köd miatt több repülőgép nem tud fel-, illetve leszállni a Liszt Ferenc repülőtéren, ezért néhány gép Bécsben landolt, vagy visszafordult, más járatok indulása pedig csúszik – tájékoztatott a Budapest Airport Zrt. vállalati és közkapcsolati igazgatója csütörtök reggel.