szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Műszaki hiba miatt az Emirates légitársaság több járata nem tudott időben felszállni Budapestről az elmúlt napokban. Vasárnap és hétfőn is gond volt egy-egy géppel – derül ki az Airportal beszámolójából. A hvg.hu megismerte több utas történetét, akik magyar idő szerint vasárnap este helyett végül hétfőn indulhattak el Dubajba, volt, aki csak éjjel vagy éppen másik légitársaság gépével, vagy éppen másik városból. Egy férfi arra panaszkodott, hogy hiába írt többször levelet az Emirates ügyfélszolgáltának, nem kapott rendes tájékoztatást.

Vasárnap délután technikai problémák miatt nem tudott felszállni a dubaji járatot teljesítő Airbus A330-200-as gép, ami még hétfő délután is Ferihegyen vesztegelt.

Az egyik pórul járt utas többször írt levelet az Emirates-nek, és tájékoztatást kért. Jelezte a légitársaságnak, hogy a reptéren kaptak ugyan a várakozók vizet és szendvicset, később pedig szállást biztosítottak nekik este egy budapesti hotelben, de a felszállás várható idejéről semmit sem tudtak. Ráadásul úgy érezte, hogy az Emirates munkatársai nem voltak segítőkészek velük.

Másnap busszal visszavitték őket a reptérre, ám ott sem lettek okosabbak, hiába álltak hosszan sorban kora délután az Emirates pultjainál. Az utas végül átfoglaltatta a jegyét a Turkish Airlines járatára, bár hétfő délután 5-kor még mindig a reptéren ült.

A hvg.hu egy másik forrásból úgy tudja, hogy a vasárnapi gépről lemaradt utasok egy részét a budapesti hotelból másnap busszal vitték a Bécs mellett található schwechati reptérre, és onnan mehettek tovább repülővel Dubajba. A szállodában az Emirates képviselője éjjel tájékoztatta őket arról, hogy Budapestről nem tudnak egyelőre felszállni, így aki szeretné, induljon el Ausztriából.

A Tékozló homár blogon olvasható egy másik utas leírása is, aki ugyancsak a vasárnap, 15 óra 5-kor induló járattal szeretett volna Dubajba utazni, de végül csak hétfőn szállhatott fel.

Hétfőn sem ment simán

Az Airportal szerint baj volt az Emirates hétfői gépével is, amit a vasárnapi repülő pótlására küldtek Budapestre.

A gép időben megérkezett ugyan Ferihegyre, de már nem tudott felszállni időben. A 15 óra 05-ös indulást este 8-ra tolták el, a Budapest Airport járatinformációs oldalán 21:30 volt az utolsó átírt időpont, a gép végül 22 óra után kigurult ugyan az állóhelyről, de nem szállt fel, hanem visszament a start helyére.

Megint eltolták a felszállás idejét, 23 óra utánra, végül 23 óra 08 perckor emelkedett levegőbe a járat.

Azt nem tudni, mi történt a vasárnap meghibásodott Airbus-szal illetve milyen meghibásodásról van szó. Meg nem erősített hírek szerint a gépet azóta is javítják Ferihegyen.

Két másik géppel is gond volt idén

Az Airportal azt írja: az utóbbi napokban, hetekben több technikai probléma is volt az Emirates budapesti járatain szolgáló Airbus A330-as repülőgépekkel. 

MTI / Máthé Zoltán

Január 26-án szintén nem tudott felszállni a Budapestről Dubajba induló járat, állítólag a repülőgép hajtóművével volt probléma, és csak két nap múlva tudta elhagyni Ferihegyet úgy, hogy üresen repült vissza Dubajba. Az utasok egy részét Bécsbe szállították át, mások pedig a másnapi járattal tudtak elindulni.

A február 6-án, Dubajból érkező járat személyzete az orrfutóval kapcsolatos hibát jelentett, de a repülőgép végül gond nélkül leszállt Ferihegyen.

Emirates: nem ismernek kompromisszumot, ha utasbiztonságról van szó

Az Emirates magyarországi kommunikációjáért felelő ügynökségtől kedden közleményben reagáltak a vasárnap történtekre.

Azt írták, hogy a vasárnapi dubaji járat problémáját „a légitársaság azonnali beavatkozással kezelte”.

A vasárnapi járatot törölték, az indulását pedig hétfőn, 15 óra 05-re tették át, de végül 22 óra 55-kor tudtak csak felszállni.

Jelezték, hogy az utasoknak éjszakára szállást biztosítottak, illetve alternatív utazási lehetőséget más európai városokból. A Dubajból tovább utazóknak az utazás folytatásának megszervezésében is segítettek, valamint lehetőséget biztosítottak nekik arra is, hogy „felvegyék a kapcsolatot az Emirates-szel, hogy a megszakított utazás miatt jóváírást kapjanak az esetlegesen felmerült költségeikre”.

A légitársaság elnézést kért. A közlemény végére odatették azt is: „Utasaink és munkatársaink biztonsága a legfontosabb a számunkra, és e téren nem ismerünk kompromisszumot”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!