Kiemelnek egy 2500 éves föníciai hajóroncsot a hullámsírból, videón az ősi hajó
Darabokban emelnék ki, majd illesztenék össze újból azt a Spanyolország partjainál talált ősi hajót, ami 1,7 méteres mélységben nyugszik a víz alatt.
Darabokban emelnék ki, majd illesztenék össze újból azt a Spanyolország partjainál talált ősi hajót, ami 1,7 méteres mélységben nyugszik a víz alatt.
A hajóknak egy hete egyáltalán nincs nyoma.
Elhagyta a szentpétervári kikötőt a világ első atommeghajtású teherhajója.
Szerdán Siófokhoz ért az a 20 hajós flotta, amivel az újonnan elkészült 2-2 balatoni komp és katamarán érkezett a tóhoz. A hajókat megrendelő Balatoni Hajózási Zrt. másfél évet várt erre az alkalomra, de ez semmi ahhoz a negyven évhez képest, amikor utoljára forgalomba álltak ilyen hajók a Balatonon.
Látványos módon mutatja be a NASA, hogy mekkora probléma valójában a tengerszint emelkedése, mindehhez az elmúlt nagyjából 30 év adataihoz fordultak.
A Süddeutsche Zeitungnak sikerült beszélnie annak a hajószerencsétlenségnek a túlélőivel, akik előző héten borultak fel a Földközi-tengeren, Görögország partjainál. A katasztrófában több százan, köztük legalább száz gyerek halt meg, a tűlélők beszámolói alapján pedig úgy tűnik: a görög parti őrség szándékosan boríthatta fel a hajót. Ha igaz, amit a tűlélők a Süddeutsche Zeitungnak állítanak, az súlyos nemzetközi botrányhoz vezethet.
Fogytán az idő az eltűnt Titan tengeralattjáró utasai számára, a mentőcsapatok ezért most sokkal nagyobb területen keresnek. Az amerikai parti őrség már a küldetés esetleges kudarcáról beszél.
Egy körülbelül 3000 évvel ezelőtti, kézzel varrott hajó maradványaira bukkantak a mai Horvátország partjainál – a néhai, elsüllyedt vízi jármű roncsainak most a kiemelését tervezik, és a szakemberek remélik, hogy ebből majd többet megtudnak a régmúlt hajóépítési módszereiről.
Valószínűleg 3800 méteres mélységből kellene kimenteni azt az öt embert, akik a Titanic roncsaihoz indultak és a Titan nevű tengeralattjáró fedélzetén rekedtek a vízfelszín alatt. Az eddigi legmélyebb mentést 480 méteren sikerült elvégezni, 50 évvel ezelőtt. Emberi számítások szerint legfeljebb péntekig van ideje a mentőcsapatnak véghezvinni a lehetetlent.
A csónak Líbiából tarthatott Olaszországba, amikor baleset érte.
Csak ebben a hónapban már legalább 20 alkalommal támadtak hajókra a gyilkos bálnák a Gibraltári-szoros közelében. Most egy újabb hasonló incidensre került sor.
Nem alakult ki olyan fennakadás, mint korábban az Ever Given esetében.
A hongkongi zászló alatt hajózó jármű miatt legalább négy másik hajó nem tud továbbhaladni.
Egy rokona beszámolója szerint a férfi hétfőn este szó nélkül odalépett az ablakhoz és beugrott a folyóba.
A hajójárat keddtől vasárnapig 11 és 19 óra között kétóránként indul. Az utolsó járat 20.15-re ér vissza a Vigadó térre. Hétfőn a hajóközlekedés szünetel.
Az elhunyt férfi holtteste bomlásnak indult, a családja beperelte a Celebrity Cruises nevű céget, egymillió dollárt követelnek rajtuk.
Ezzel gyakorlatilag felgyorsítják az azonosítási és kiutasítási parancsok kiadását, Giorgia Meloni kormánya megoldást azonban az EU-tól vár.
Egyszerre 300 embert és 80 járművet tud elvinni a norvég Norled által gyártott, folyékony hidrogénnel működő komp, aminek a meghajtásáról két, 200 kW-os üzemanyagcella gondoskodik.
A leletre a horvát és az olasz haditengerészet flottájának aknaelhárító búvárai bukkantak rá.
A főváros 2012-ben félmilliárdos uniós támogatásból indította el a budapesti hajózást, azonban 2023-ban már nincs pénze a BKV-nak erre.