#ingázás












Hogy mit meg nem teszünk a jobb élet reményében!
 

Hogy mit meg nem teszünk a jobb élet reményében!

A magyarokról sokáig azt tartották, hogy nehezen mobilizálhatók, amire a felerősödő elvándorlás alaposan rácáfol. De mennyire vagyunk hajlandóak ingázni a jobb élet reményében? Erről kérdeztük Kiss János Péter szociológust, az ELTE Regionális Tudományi Tanszék tanárát, aki szerint a mai ingázók többen vannak, magasan képzettebbek, és már autóba ülnek, hogy eljussanak a munkába.

Bárdi Bálint Bárdi Bálint


Ingázna repülővel? Sokaknak megéri
 

Ingázna repülővel? Sokaknak megéri

Honnan jár be a munkahelyére? A sarokról, a város másik végéről, esetleg az agglomerációból, netán vidékről? Egyre többen vannak, akik ennél jóval messzebbre mennek, és nem csak átvitt értelemben: Barcelonából Londonba, vagy Minneapolisból New Yorkba ingáznak – heti vagy akár napi rendszerességgel. Egy menedzser havi 380 ezer forintot spórolhat azzal, ha London helyett Budapesten bérel lakást, és innen jár be dolgozni, fapadossal.

Torontáli Zoltán Torontáli Zoltán


Bárcsak ilyet vezetne be a BKV
 

Bárcsak ilyet vezetne be a BKV

Hamarosan gyökeres változások állnak be a kínai ingázók életében, ugyanis a pekingi tömegközlekedési eszközökön használatos menetdíjkártyákat okos csuklópánttal váltják majd fel. A csuklópántokat össze lehet majd szinkronizálni a mobilokkal is, illetve monitorozzák is majd viselőjük fizikai állapotát.

hvg.hu hvg.hu




Egy teljes hetünk megy a levesbe minden évben
 

Egy teljes hetünk megy a levesbe minden évben

A Samsung megbízásából készült reprezentatív felmérés szerint az európaiak átlagosan 45 percet töltenek naponta munkába járással, ami évente 180 órát jelent, vagyis egy teljes hetet vesztegetnek el a lakóhelyük és a munkahelyük közötti ingázással. Holott a tömegközlekedés monotonitásából adódóan és a modern technológiai eszközöknek köszönhetően az utazásra fordított időt könnyen hasznos időtöltéssé változtathatják.

hvg.hu hvg.hu