Van, hogy az Uber az adóhatóság számára jelent inspirációt
“Okos” adóbevallási platformot fejleszt az Uberrel közösen a litván adóhatóság. Ugyanarra a rugóra húzzák fel, mint az észteknél.
“Okos” adóbevallási platformot fejleszt az Uberrel közösen a litván adóhatóság. Ugyanarra a rugóra húzzák fel, mint az észteknél.
Most két jelzőőr ül egy személyautóban, és amikor a mobiljuk megcsörren, kiszállnak, és egy piros tárcsával megállítják a sűrű autós forgalmat. Az egy hete átadott, alig pár perccel rövidebb utazást ígérő, tízmilliárdokból felújított Budapest–Esztergom-vasútvonalon ugyanis a fénysorompó még nem működik. Ürömnél a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni.
Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.
A közös tarifarendszer terve várhatóan idén kerül a kormány elé, jövőre vezethetnék be – mondta Dávid Ilona, a MÁV vezére.
428 csuklós buszt kellene forgalomba állítani az óránként 22 ezer utas elszállításához, ha Tarlós István tényleg leállítaná a 3-as metrót – számolta ki a HVG.
Az éjjel fejlesztést hajtottak végre a tömegközlekedést könnyítő rendszeren, ezért a kijelzők hajnali 4-ig vakok voltak, és az applikáció sem a valós adatokat mutatta.
A villamoson ásványvizezgető újságírót nem véletlenül büntették meg: nem is gondolnánk, milyen veszélyes egy ártalmatlannak látszó ásványvíz, ha mozgó járművön fogyasztják – írta a Debreceni Közlekedési Vállalat, de azért hozzátették: megpróbálnak lazítani a szabályokon. A jövő hétre villamosos vízivó flashmobot szerveztek Debrecenbe.
A 14 év alattiak ingyenes közösségi közlekedését kezdeményezi a Fővárosi Közgyűlésben az LMP.
Közlekedéstörténeti pillanat jött el ma, elindult a MÁV-Volán integrált menetrendi kereső.
Egyebek mellett a fővárosi közösségi közlekedés, a Magyar Államkincstár, a megyei hatókörű városi múzeumok, köztestületek, és a gyermekek születését, oktatását, nevelését, egészségügyi ellátását és védelmét támogató intézményrendszer ellenőrzése szerepel az Állami Számvevőszék következő féléves ellenőrzési tervében, amelyet a szervezet átadott az Országgyűlésnek.
Az országban elsőként indult el a városi bérelhető elektromos bringarendszer Kaposváron. A kerékpárokhoz és rollerekhez a budapesti bubikhoz hasonlóan a városi dokkolóknál lehet hozzáférni.
Vitézy Dávid közösségi közlekedési miniszteri biztos, volt BKK-vezér szerint nincs szükség a MÁV és a Volán-társaságok összevonására, de létre kell hozni egy mindkét társaság fölött álló megrendelő szervezetet.
Igazi alternatíva, versenyképes, professzionális - ilyeneket mondtak vezetők a fővárosi tömegközlekedésről. A dugókról, lezárásokról, elhúzódó építkezésekről nem esett szó.
Az Emmi reagált a BKK honlapjára kikerült botrányos – de utóbb hibásnak mondott – szabályzattervezet hírére. Mint Novák Katalin államtitkársága írta: a közösségi közlekedés szabályozásánál kiemelten szem előtt kell tartani a kisgyermekes családok és a fogyatékkal élők szempontjait. Ez ügyben az államtitkár egyeztetést kezdeményezett a Főpolgármesteri Hivatallal.
Alig több mint egy év alatt mintegy 19 millió fontot fordítanak az angol fővárosban arra, hogy a kontiens legnagyobb, totál kibocsátásmentes buszból álló flottát állítsák forgalomba. London tehát máris felveszi a Göteborg által az európa nagyvárosok arcába dobott kesztyűt.
Szembemegy a korábbi közlekedési koncepcióval, széles társadalmi rétegeknek nehezíti meg a mindennapi mobilitását, környezeti és baleseti kockázatokat is növeli, és még a korábban belengetett fővárosi dugódíjnak is ellentmond. Közlekedési szakértőket és érintett települési vezetőket kérdeztünk a kormány 40 milliárdos járulékvadászatáról, a főváros közeli autópálya-szakaszok fizetőssé tételéről.
Kilencmilliárd forint támogatást kap a kormánytól a főváros a közösségi közlekedés üzemeltetésének támogatására.
Hétvégén triatlonversenyt rendeznek Budapesten, ezért a BKK több busz- és villamosjárat útvonalát módosítja.
Nem változik az utazási támogatásra szánt pénz a költségvetésben három éven át, vagyis az idei szinten hagyják azt. A kedvezmények rendszerét ennek ellenére mégsem akarják egyelőre átalakítani, pedig a szigorítást már régóta tervezik – írja a Magyar Nemzet a közlekedési kormányzatra hivatkozva.