Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Alig több mint egy év alatt mintegy 19 millió fontot fordítanak az angol fővárosban arra, hogy a kontiens legnagyobb, totál kibocsátásmentes buszból álló flottát állítsák forgalomba. London tehát máris felveszi a Göteborg által az európa nagyvárosok arcába dobott kesztyűt.
Csak néhány napja, hogy megírtuk: Göteborgban üzembe állították az első olyan buszokat, melyek egy teljes vonalon kizárólag megújuló energiából nyert árammal közlekednek. A Volvo és a Siemens kooperációjával – egyelőre pilotként – futtatott projekt egyrészt azért érdekes jelenség, mert a nagyvárosi tömegközlekedésbe terv szintjén is csak néhány éve merült fel a károsanyag-kibocsátást annuláló járművek bevethetősége, és még közelebb van az a pont is a közelmúltban, amikor kitalálták, hogy a teljesen elektromos buszokat hogyan lehetne gyorsan, praktikusan és a menetidőre tekintettel is poblémamentesen újra meg újra feltölteni. Másrészt pedig azért érdekes a londoni bejelentés, mert rámutat: a svédek full-elektromos hajtásláncon alapuló elképzelése a szektorban nem számít egyszeri fecskének.
Az EV Obsession híre szerint London szabad utat adott annak a 19 millió fontos (forintra átszámoltan mintegy 8,35 milliárdos) projektnek, mellyel a BYD Company Limited és az Alexander Dennis Limited összesen 51 darab, teljesen kibocsátásmentes, full-elektromos hajtású buszt állít forgalomba – létrehozza ezzel Európa jelenlegi legnagyobb, ilyen tipusú járműflottáját.
Az új elektromos buszokat egyébként az 507 és 521 járatok útvonalain használják majd, melyek a városban lényegében Waterloo és a Victoria pályaudvar között közlekednek. Kívülről nem sok minden változik majd: a piros buszok maradnak, és a formájuk sem ismeretlen, mivel a a BYD bő másfél éve teszteli azokat az Enviro200-as midibuszokat, melyeknek az elektromos hajtásláncokhoz igazították a karosszériáját. A számuk lesz sokkal nagyobb, és a jelenlétük mindennapossá válik.
Az új hír igazából az, hogy a teljes flotta bevetésének időpontja is ismertté vált most: 2016. augusztus 27-éig kerül erre sor. Az 51 járműből álló kontingens azonban várhatóan nem sokáig marad "rekorder", mivel a Transport for London projekt 2020-ra minden egyszintes londoni busz teljesen emissziómentes működését írja elő.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.
Ismeretlen tettes ellen folytatnak nyomozást.