Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Alig több mint egy év alatt mintegy 19 millió fontot fordítanak az angol fővárosban arra, hogy a kontiens legnagyobb, totál kibocsátásmentes buszból álló flottát állítsák forgalomba. London tehát máris felveszi a Göteborg által az európa nagyvárosok arcába dobott kesztyűt.
Csak néhány napja, hogy megírtuk: Göteborgban üzembe állították az első olyan buszokat, melyek egy teljes vonalon kizárólag megújuló energiából nyert árammal közlekednek. A Volvo és a Siemens kooperációjával – egyelőre pilotként – futtatott projekt egyrészt azért érdekes jelenség, mert a nagyvárosi tömegközlekedésbe terv szintjén is csak néhány éve merült fel a károsanyag-kibocsátást annuláló járművek bevethetősége, és még közelebb van az a pont is a közelmúltban, amikor kitalálták, hogy a teljesen elektromos buszokat hogyan lehetne gyorsan, praktikusan és a menetidőre tekintettel is poblémamentesen újra meg újra feltölteni. Másrészt pedig azért érdekes a londoni bejelentés, mert rámutat: a svédek full-elektromos hajtásláncon alapuló elképzelése a szektorban nem számít egyszeri fecskének.
Az EV Obsession híre szerint London szabad utat adott annak a 19 millió fontos (forintra átszámoltan mintegy 8,35 milliárdos) projektnek, mellyel a BYD Company Limited és az Alexander Dennis Limited összesen 51 darab, teljesen kibocsátásmentes, full-elektromos hajtású buszt állít forgalomba – létrehozza ezzel Európa jelenlegi legnagyobb, ilyen tipusú járműflottáját.
Az új elektromos buszokat egyébként az 507 és 521 járatok útvonalain használják majd, melyek a városban lényegében Waterloo és a Victoria pályaudvar között közlekednek. Kívülről nem sok minden változik majd: a piros buszok maradnak, és a formájuk sem ismeretlen, mivel a a BYD bő másfél éve teszteli azokat az Enviro200-as midibuszokat, melyeknek az elektromos hajtásláncokhoz igazították a karosszériáját. A számuk lesz sokkal nagyobb, és a jelenlétük mindennapossá válik.
Az új hír igazából az, hogy a teljes flotta bevetésének időpontja is ismertté vált most: 2016. augusztus 27-éig kerül erre sor. Az 51 járműből álló kontingens azonban várhatóan nem sokáig marad "rekorder", mivel a Transport for London projekt 2020-ra minden egyszintes londoni busz teljesen emissziómentes működését írja elő.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája: nőtt az erőszakos bűncselekmények száma, és magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ről, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában.