#közlekedés



30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában
2023. April 19. 04:30

30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában

Több száz milliárd forintos, nagyon látványos infrastruktúra-fejlesztések ötletei és viszonylag olcsó, de hatékonynak tűnő biztonsági fejlesztési javaslatok váltogatják egymást a most társadalmi egyeztetésre bocsátott Nemzeti Kerékpáros Stratégiában. Hogy a 248 milliárd forintos költségkeret tartható volna-e, az minimum kétséges, de tény, hogy ha megvalósulna a javaslatoknak akár csak a fele, már sokkal kényelmesebb volna biciklizni. Innen ez már politikai akarat kérdése.








Ororszország és Belarusz helyett Ukrajnába és Moldovába vezetnek majd az európai utak
2023. April 15. 13:09

Ororszország és Belarusz helyett Ukrajnába és Moldovába vezetnek majd az európai utak

Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi bizottsága jóváhagyta az EU új közlekedésfejlesztési és szállítmányozási irányelveit. A szokásos környezetvédelem és versenyképesség mellett most viszont más is van a csomagban: az Oroszország és az EU közötti minden infrastrukturális projekt leáll, helyette Ukrajna irányába építenének új kereskedelmi útvonalakat, és javítják a katonai mozgósítás lehetőségeit is az EU-ban.

EUrologus EUrologus