#kerékpár

Tarlós ma leült a Kerékpárosklubbal
 

Tarlós ma leült a Kerékpárosklubbal

A továbbiakban bevonják a Magyar Kerékpárosklubot a biciklizést érintő kérdések megvitatásába és közösen fogják átnézni az autómentesítésre és egyirányúsításra szánt utcák listáját.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu


Vitézy szerint Tarlós rossz irányba tart
 

Vitézy szerint Tarlós rossz irányba tart

Nem ront neki Tarlós Istvánnak Vitézy Dávid, de aggódik, hogy az általa képviselt szakmai elvek nem érvényesülnek eléggé a fővárosi közlekedésfejlesztésekben, és a vezetés filozófiája is más.

hvg.hu hvg.hu




„Autóval közlekedem, bocs”: a Magyar Idők Tarlós mellé állt a biciklivitában
 

„Autóval közlekedem, bocs”: a Magyar Idők Tarlós mellé állt a biciklivitában

Meglehetősen rossz és helyenként gúnyos véleményt fogalmazott meg a budapesti utakon kerékpározókról a kormányoldali Magyar Idők online társfőszerkesztője. Szikszai Péter „kerékpáros felsőbbrendűséget”, és „jobbágysorba taszított autósokat” emlegetett azzal kapcsolatban, hogy a városháza tervei szerint „Tarlós István visszaterelné a rendes kerékvágásba a bicikliseket”.

hvg.hu hvg.hu

Kerékpáros tervek: rágalmazást és biciklisterrort emleget a főváros
 

Kerékpáros tervek: rágalmazást és biciklisterrort emleget a főváros

A főpolgármester soha nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését. Még kevésbé volt valaha is szó a tömegközlekedés háttérbe szorításáról – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal szerda délelőtti közleményében. Ebben azt is írják, hogy 1990 óta soha nem volt annyi kerékpáros fejlesztés, mint a 2010-es választások óta. A közleményben emellett a "kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorját" emlegetik.

hvg.hu hvg.hu



A dugódíjra és a béna bringás gyerekülésére is itt az orvosság
 

A dugódíjra és a béna bringás gyerekülésére is itt az orvosság

A viszikli a „vinni” és a „bicikli” szavak ötvözéséből született műszó. Azt a teherhordó bringatípust jelzi, amelyet egy pesti bringás egy évtizede dédelgetve terjeszt, és amire a teherhordó futárokon és street foodos mikrovállalkozókon túl a kisgyerekes családok is harapni kezdenek. Az elnevezésnél csak a megjelenése feltűnőbb, pedig a legpraktikusabb családi közlekedési eszköz válhatna belőle.

Szabó M. István Szabó M. István




A biciklikerekek Rolls Royce-a Tatán készül
 

A biciklikerekek Rolls Royce-a Tatán készül

A vidám nevű Te-Ker-Ker Bt. olyat dobott, amilyet a környező országokban még soha senki, és a világon is csak néhány tucat cég tudott. Egyik, nagyjából garázstuningban, de legalábbis a szó legszorosabb értelmében manufaktúrában fejlesztett és készített biciklikerekére olyan nemzetközi biztonsági minősítést szerzett, amellyel megnyílt az út a legmenőbb csapatok depójába is. Akár a Tour de France-on is gurulhat a Mr. Wheel márkájú magyar karbonkerék – darabja 300 ezer forint. Ezzel mellékesen egy nagyon masszív falat is ledöntött.

Molnár Csaba Molnár Csaba




Tarlós visszaszólt a bringásoknak:
 

Tarlós visszaszólt a bringásoknak: "semmi értelme az agresszív kommunikációnak"

A főpolgármester nyugalomra inti a Magyar Kerékpárosklubot, mondván: a kötelező biciklis-KRESZ-vizsgáról szóló felvetés még nagyon kezdetleges, nincs is róla előterjesztés. "Semmi értelme tehát annak, hogy agresszív, megelőző kommunikációba kezdjenek" a kerékpárosok. Az esetleges döntéseket széleskörű egyeztetések előzik majd meg - ígéri Tarlós.

hvg.hu hvg.hu

Borzonganak a kerékpárosok Tarlós ötletétől
 

Borzonganak a kerékpárosok Tarlós ötletétől

Tarlós István felvetette a kerékpáros-jogosítvány kötelezővé tételét, például szerinte a kerékpárosok sokszor mennek át a piros jelzésen. A Magyar Kerékpárosklub szerint Tarlós szembemegy a főváros értékeivel, ráadásul hibás adatokból vonta le következtetéseit.

hvg.hu hvg.hu