#kerékpár









zCast: A dánok a jövőbe tekernek, nekünk még pótkerék kell
 

zCast: A dánok a jövőbe tekernek, nekünk még pótkerék kell

Koppenhága a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint is biciklisparadicsom. De mi kellett ahhoz, hogy azzá váljon? Mi inspirálta a változást Dániában, és vajon mi is hajlandóak lennénk-e nyeregbe pattanni, ha a feltételek adottak lennének? Fenntarthatósági podcastunk legfrissebb epizódjában Cecilie Kiilerich dán mobilitási szakértő és Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub vezetője értékelte a két ország és fővárosainak kerékpáros kultúráját és vont le tanulságokat a jövőre nézve.

Nagy Iván László Nagy Iván László





30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában
 

30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában

Több száz milliárd forintos, nagyon látványos infrastruktúra-fejlesztések ötletei és viszonylag olcsó, de hatékonynak tűnő biztonsági fejlesztési javaslatok váltogatják egymást a most társadalmi egyeztetésre bocsátott Nemzeti Kerékpáros Stratégiában. Hogy a 248 milliárd forintos költségkeret tartható volna-e, az minimum kétséges, de tény, hogy ha megvalósulna a javaslatoknak akár csak a fele, már sokkal kényelmesebb volna biciklizni. Innen ez már politikai akarat kérdése.