Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0725daa0-db4f-49cc-86b1-5a4e88a09322","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volkswagen ID.7 Pro S-ben egy hatalmas méretű, nettó 86 kWh kapacitású akkumulátor kapható.","shortLead":"A Volkswagen ID.7 Pro S-ben egy hatalmas méretű, nettó 86 kWh kapacitású akkumulátor kapható.","id":"20250129_rekord-hatotav-magyarorszagon-a-vw-id7-pro-s-700-kilometert-tudo-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0725daa0-db4f-49cc-86b1-5a4e88a09322.jpg","index":0,"item":"c255fa81-04b9-4536-ac12-bc7cbeeb8885","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_rekord-hatotav-magyarorszagon-a-vw-id7-pro-s-700-kilometert-tudo-villanyauto","timestamp":"2025. január. 29. 06:41","title":"Rekordhatótáv: Magyarországon a VW 700+ kilométert tudó villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca998c2f-fbb9-4885-81b7-300eb8d3ceca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A közel 5,5 méter hosszú kínai luxusszedán hátsó kerekei minden korábbinál nagyobb szögben fordulnak el.","shortLead":"A közel 5,5 méter hosszú kínai luxusszedán hátsó kerekei minden korábbinál nagyobb szögben fordulnak el.","id":"20250128_latvanyosan-oldalaz-maybachok-kozott-a-huawei-maextro-s800-uber-luxusautoja-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca998c2f-fbb9-4885-81b7-300eb8d3ceca.jpg","index":0,"item":"4c044a49-6a39-4cc0-be2d-919fc3bc4ed9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250128_latvanyosan-oldalaz-maybachok-kozott-a-huawei-maextro-s800-uber-luxusautoja-video","timestamp":"2025. január. 28. 07:59","title":"Látványosan oldalazik Maybachok között a Huawei über luxusautója – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"390183f6-1d22-4e08-ab3a-67985fe97d5b","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Több területen is próbára tettük a DeepSeek új mesterséges intelligenciáját, és összevetettük a képességeit a ChatGPT-éivel. Az eredmény felemás, de nem mindegy, honnan nézve: ha mellé tesszük, mennyivel olcsóbb lehet a DeepSeek megoldása, már más a kép. Csak ne lenne a durva cenzúra.","shortLead":"Több területen is próbára tettük a DeepSeek új mesterséges intelligenciáját, és összevetettük a képességeit...","id":"20250128_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-chatbot-teszt-kina-cenzura-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/390183f6-1d22-4e08-ab3a-67985fe97d5b.jpg","index":0,"item":"a650c96d-d1ed-4e1d-ab2f-52a66ec8f081","keywords":null,"link":"/tudomany/20250128_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-chatbot-teszt-kina-cenzura-ebx","timestamp":"2025. január. 28. 16:18","title":"Pár nap alatt világhírű lett, de tényleg olyan jó a DeepSeek MI? Kipróbáltuk, és ízelítőt kaptunk a kínai cenzúrából is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8369b622-38cc-4cbc-9e34-bbd1dc01fb59","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A lap szerint benne van, hogy a Fidesz 2026-ban kikap, de nála jelenleg sokkal nagyobb bajban van Fico és Vucic. ","shortLead":"A lap szerint benne van, hogy a Fidesz 2026-ban kikap, de nála jelenleg sokkal nagyobb bajban van Fico és Vucic. ","id":"20250129_Frankfurter-Rundschau-lapszemle-orban-viktor-vucic-fico","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8369b622-38cc-4cbc-9e34-bbd1dc01fb59.jpg","index":0,"item":"2b02d2d5-816b-4f29-a786-e78320751965","keywords":null,"link":"/360/20250129_Frankfurter-Rundschau-lapszemle-orban-viktor-vucic-fico","timestamp":"2025. január. 29. 07:30","title":"Frankfurter Rundschau: Nyomás alatt vannak a kelet-európai autokraták, köztük Orbán is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d8f2425-a86c-45d8-aa86-37196788cfe6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A történelemben soha nem volt még olyan közel az emberiség a globális katasztrófához, mint jelenleg. Ezt mutatja a Végzet órája is. ","shortLead":"A történelemben soha nem volt még olyan közel az emberiség a globális katasztrófához, mint jelenleg. Ezt mutatja...","id":"20250128_vegitelet-oraja-globalis-katasztrofa-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d8f2425-a86c-45d8-aa86-37196788cfe6.jpg","index":0,"item":"a72d879a-0fde-4be9-b91d-2c67412dd3a4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250128_vegitelet-oraja-globalis-katasztrofa-2025","timestamp":"2025. január. 28. 16:20","title":"1 másodperccel közelebb került az emberiség a katasztrófához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"360","description":"A Tisza elnöke tutira megy, ráadásul úgy ír, mintha közvélemény-kutatási adatok birtokában állítaná: a fideszesek sem kérnek a kormányzat projektjéből.","shortLead":"A Tisza elnöke tutira megy, ráadásul úgy ír, mintha közvélemény-kutatási adatok birtokában állítaná: a fideszesek sem...","id":"20250128_magyar-peter-rakosdubaj-budapest-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49.jpg","index":0,"item":"72fdb13e-92d1-4590-b92f-90645e4e5264","keywords":null,"link":"/360/20250128_magyar-peter-rakosdubaj-budapest-karacsony-gergely","timestamp":"2025. január. 28. 15:29","title":"Miért most, és miért így szállt be Magyar Péter a Rákosdubaj körüli vitába?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa137ad5-ff99-4ca1-9af3-ca0a6e83aa1c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Karácsony Gergely a BKK-rendészetről írt Facebook-oldalán, Vitézy Dávid pedig emlékeztette őt a vitájukra.","shortLead":"Karácsony Gergely a BKK-rendészetről írt Facebook-oldalán, Vitézy Dávid pedig emlékeztette őt a vitájukra.","id":"20250128_Vitezy-David-uzent-Karacsony-Gergelynek-Ne-add-mar-ugy-elo-mintha-ez-valami-uj-fopolgarmesteri-otlet-lenne","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa137ad5-ff99-4ca1-9af3-ca0a6e83aa1c.jpg","index":0,"item":"38be7a6f-c0a1-41fc-a492-a84dc6defc30","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_Vitezy-David-uzent-Karacsony-Gergelynek-Ne-add-mar-ugy-elo-mintha-ez-valami-uj-fopolgarmesteri-otlet-lenne","timestamp":"2025. január. 28. 11:04","title":"Karácsony bejelentette a BKK-rendészetet, Vitézy egyből letorkolta, hogy egy tőle átvett ötlettel ékeskedik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef5686fd-de52-4150-ab30-74d8860d4b9f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Most már igazán közel lehet az új iPhone SE bemutatója, ennek megfelelően pedig egyre több részletre derül fény. Ezekhez társult most egy videó is.","shortLead":"Most már igazán közel lehet az új iPhone SE bemutatója, ennek megfelelően pedig egyre több részletre derül fény...","id":"20250128_apple-iphone-se-4-video-szivargas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef5686fd-de52-4150-ab30-74d8860d4b9f.jpg","index":0,"item":"501ace7b-760b-40b1-a9cf-381793c49ce9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250128_apple-iphone-se-4-video-szivargas","timestamp":"2025. január. 28. 14:32","title":"Videón a következő iPhone SE, ilyen lehet az Apple alapjaiban megújult mobilja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Legalább 137 kilométer/órás sebességgel száguldott a biciklist halálra gázoló Mercedes, amelynek sofőrje korábban két másik balesetet is okozott. Az ügy miatt már a főváros és a kormány is egymásnak feszült.
A szombat hajnalban az Árpád hídi baleset ügyében indított nyomozás fejleményeiről tartott sajtótájékoztatót a Budapesti Rendőrfőkapitányság, az eddig nyilvánosságra hozott adatok szerint ugyanis a kerékpáros halálát okozó karambol „körülményei tisztázatlanok” voltak.
"Egy olyan balesetről számolunk be, amely elkerülhető lett volna" – ezzel kezdte a sajtótájákoztatót BaloghÁdám ezredes, a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője, majd hozzátette, jelenlegi információik alapján nem egy előre szervezett, nagy létszámú gyorsulási versenyről van szó. A térfigyelő kamerák felvételei szerint két BMW már korábban követte a Mercedes mozgását és gyorsulását, spontán verseny alakult ki közöttük – a korábbi információkkal ellentétben tehát nem csak kettő, hanem három kocsi volt érintett. A legalább 137 km/h-val, kikapcsolt menetstabilizátorral haladó Mercedes a gyalogosok és biciklisek védelmére szolgáló cső- és szalagkorlátot letarolta és elsodorta a kerékpárost, majd a kocsi felborult és körülbelül hetven métert csúszott az úton. A két, mögötte haladó BMW közül az egyik le tudott fékezni, így az abban utazóknak nem esett bajuk, a másik két sofőr azonban súlyosan megsérült. A rendőrök kiemelték, hogy a baleset áldozata szabályosan, kivilágítva közlekedett a bicikliúton, az ütközés következtében két végtagját vesztette el, majd kórházba szállítása után halt meg.
Térfigyelő kamerák rögzítették a baleset körülményeit, ezekből részleteket is megmutattak és hozzátették, az utolsó jeleneteket kegyeleti okokból nem teszik közzé. A Mercedes 33 éves sofőrje "teljes mértékben figyelmen hagyta a közlekedési szabályokat" – hangzott el a sajtótájékoztatón, így kórházi ellátása után pénteken előállították. A férfi kihallgatásán beismerő vallomást tett, a gyanúsítással szemben nem élt panasszal, ezután a rendőrség őrizetbe vette és indítványozta letartóztatását halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt. Hozzátették, vizsgálják annak lehetőségét, hogy más bűncselekményt vagy szabálysértést is elkövetett-e, valamint azt is, volt-e felelőssége a baleset bekövetkezésében és a sebességtúllépésben a másik két sofőrnek.
A hvg.hu kérdésére válaszolva elmondták, mindhárom sofőrnél vizsgálták, hogy a balesetet megelőzően fogyasztottak-e alkoholt vagy kábítószert, de nem találtak erre utaló jelet. Azt, hogy az autókon végzett tunningolások legálisak voltak-e, műszaki szakértői vizsgálat állapítja majd meg. Nem sokkal a baleset után több közösségi médiás felületen is terjedni kezdtek képek az elgázolt kerékpárosról, amelyeken jól láthatók voltak sérülései is. Ezzel kapcsolatban Balogh Ádám elmondta, vizsgálják a felvételek készítésének körülményeit, de úgy vélik, azok a bűnügyi zárást megelőzően készülhettek, hiszen a helyszínre érkező mentők és rendőrök elsődleges feladata az életmentés, így előfordulhatott, hogy ezalatt egy járókelő megközelíthette a sérültet.
"A Mercedes sofőrjének két anyagi kárral járó balesete volt korábban, tizenhárom büntetőponttal rendelkezett, több helyszíni- és közigazgatási bírságot kapott és szabálysértési eljárás is folyt már vele szemben" – válaszoltak újságírói kérdésre a rendőrök.
Korábbi, nem hivatalos szakértői vélemények is megállapították, hogy a hídon száguldozó, RACE-001 rendszámú Merdedes 130-150 km/h-s sebességgel mehetett, amikor a szalagkorlátnak csapódva letarolta a Pest felé tekerő bringást. Az előzetes feltételezések alapján egy BMW-vel versenyezhetett a hídon, mindkét autó sofőrjét súlyos sérülésekkel szállították kórházba.
Az eset után felháborodott Karácsony Gergely főpolgármester is, aki „barom, eszelős” gyorshajtókról beszélt és úgy véli, az ilyen balesetek megfelelő forgalomkorlátozással, több traffipax elhelyezésével megelőzhetők lennének, a kormány és a rendőrség azonban nem tesz eleget ennek érdekében. Karácsony kijelentéseire Gulyás Gergely reagált a csütörtöki kormányinfón, elmondása szerint a kormány is több sebességmérő kamerát szeretne látni Budapesten, ezeket azonban a főváros nem szereli fel. „Eleve kérdés, hogy mennyire etikus súlyos sérülést, halált politikai célokra kihasználni, de a főváros vizsgálhatja a saját felelősségét is ebben” – tette hozzá a miniszterelnökséget vezető miniszter. Az általuk emlegetett kamerarendszerrel és azok kihelyezésével ebben a cikkben foglalkoztunk bővebben:
Homályosak a szombat hajnali Árpád hídi biciklista-gázolás részletei, de egy biztos: autósok 130-150 kilométer per órával rongyoltak a hídon. Hogy ezt miért tehették meg, arra egyelőre nincs válasz, sőt a főpolgármester egy Facebook-posztban rendszerszintű problémákra céloz, amelyek szerinte akadályozzák a gyorshajtók ellenőrzését. Miért mondja Karácsony, hogy Budapestnek "ha törik, ha szakad" hozzáállással kell telepíteni a sebességmérő kamerákat?