Húsvéttól végük lesz a Dohány utcai csapdáknak
Az egyik oldalon a parkolók helyén kerékpársávot alakítanak ki már a húsvéti hosszú hétvégén.
Az egyik oldalon a parkolók helyén kerékpársávot alakítanak ki már a húsvéti hosszú hétvégén.
Befejeződött a Margit híd északi oldalán futó kerékpárút felújítása, szeptember 1-től, vasárnaptól ismét birtokba vehetik a szakaszt a kerékpárral közlekedők – közölte a BKK.
Milyen teherautó?
A munkálatok várhatóan három hétig tartanak, de ebbe az időjárás még beleszólhat.
A BKK azt mondja, ez a Nagykörút egyetlen része, ahol nem tudtak a biciklisek biztonságban közlekedni, de a főváros lakói már jelezték, hogy nagy igény van rá.
A híres magyar lelemény, ugye?
A főpolgármester szerint elférnek a mentők az amúgy rugalmas terelőbójákkal szegélyezett biciklisávon az Üllői úton – legalábbis ott, ahol ő videózott erről. A Mentőszolgálat lehet, hogy az Üllői út egy másik szakasza miatt problémázott, de a sajtót bejáró fotójuk, amin tényleg elég szűk a hely, nem itt, hanem a Váci úton készült.
A közlekedésszervezéshez átfogó vizsgálatok, szakmai tanulmányok kellenek, nem népszavazások vagy lakógyűlések a mérnökök kamarája szerint.
Mentők munkája, buszok menetrendje, dugók – egyre több fronton támadják az Üllői úti védett kerékpársávokat. Az új sávok körüli polémiába beszálltak a mentők, a volt közlekedési államtitkár, a Magyar Kerékpárosklub, és immár a főpolgármester is.
Az ügyben korábban a mentőszolgálat és a főváros feszült egymásnak.
A fővárosi közlekedési vállalat a mentők aggályaira is reagált.
Az "oszlopos kerékpársávok" nem aratnak osztatlan sikert.
Elkezdődik a Szent István körúti kerékpáros infrastruktúra kiépítése.
Ötvenmillió forintot szánt a Fővárosi Önkormányzat a körút biciklis fejlesztésére.
A Medián felmérése szerint a budapestiek többsége elégedett a kerékpársávokkal, de a politika itt is bekavar.
Az autóklub szerint a kerékpársávok többsége káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet.
Karácsony Gergely főpolgármester kompromisszumos javaslatot tett a nagykörúti kerékpársávok megmaradására. Az biztos, hogy szeptember 1-jével még nem változik semmi.
Két autós és egy kerékpársáv lenne jó a Nagykörúton az államtitkár szerint.
A logika szabályai feleslegesek, csak lassítanák a tempót. Több biciklit, több autót, több tébolyt! Vélemény.
A budapesti autósok érdekeiért leginkább a megyeszékhelyen élők állnak ki, derült ki egy közvélemény-kutatásból.