szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az autóklub szerint a kerékpársávok többsége káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet.

A Magyar Autóklub országos elnöksége bejelentette, hogy áttekintette a főváros közlekedésszervezési változtatásait és értékelte a klubtagok és a közlekedők körében végzett kérdőíves felmérését is.

Az Autóklub közleménye szerint az elnökség egyetért a főváros forgalomcsökkentésének és zöldítésének a gondolatával, de úgy vélik, ezt "nem kizárólag az autósok érdeksérelmével, hanem a feltételrendszer kiegyensúlyozott megteremtése és komplex együttes gondolkodás keretében látja megvalósíthatónak."

A legtöbb problémája az Autóklubnak egyébként a kerékpáros közlekedéssel van. Azt írják,

felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét.

Többségük káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet, ami a rossz idő beálltával elviselhetetlenné válhat. Az élhető város modellje nem érhető el önmagában a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával."

Az Autóklub egyébként a közleményében sérelmezte, hogy a főváros velük nem egyeztetett a kerékpársávok létrehozása előtt és megkérték Karácsony Gergelyt, hogy fontolja meg a javaslataikat.

A BKV-kedvezmények körét is kibővítenék. Azt ajánlják megfontolásra, hogy az autóját alkalmanként leállító sofőrök kedvezményesen utazhassanak a BKK járatain, és a belvárosban lakók autójuk tárolására szélesebb körben kapjanak lehetőséget parkolóházakban, mélygarázsokban, ezért indokolt azok építésének támogatása, csereingatlanokkal, adókedvezményekkel.

Több tételt is felsoroltak, ami szerintük még elengedhetetlenül szükséges lenne:

  • Meg kell építeni az M0-ás hiányzó szakaszát.
  • A várostervezés során mellőzni kell a belvárosi területen a forgalomgeneráló beruházásokat (irodaházakat, lakóházakat és üzletközpontokat), meg kell vizsgálni az előkészítés alatt álló beruházások leállításának lehetőségét.
  • Előnyben kell részesíteni a forgalmat a felszín alá terelő és a forgalom folyamatosságát biztosító további alternatív megoldásokat, például a gyalogjárdák célszerűbb felhasználásának lehetőségét is.
  • A kerékpárosokról nyilvántartás vezetése és felelősségbiztosítás rendszeresítése, az általuk okozott károk megtérülése érdekében.

(Képünk illusztráció)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Szlávik: Nincs más választásunk, mint védekezni

Szlávik: Nincs más választásunk, mint védekezni

Négyszáznál is több órát állítanak át a windsori kastélyban

Négyszáznál is több órát állítanak át a windsori kastélyban

"Csehországban meg kell hosszabbítani a szükségállapotot"

"Csehországban meg kell hosszabbítani a szükségállapotot"