szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két autós és egy kerékpársáv lenne jó a Nagykörúton az államtitkár szerint.

A parkolósáv helyén legyen kerékpársáv a Nagykörúton – ezt javasolta Fürjes Balázs. Az államtitkár a Twitterre feltöltött egy látványtervet is, amelyen látszik, hogy két autós és egy kerékpáros sávban gondolkozik a Nagykörúton.

Úgy tűnik, miután Budapesten ellenzékbe szorult a Fidesz, felismerték, hogy lehetséges egy változtatás előtt „előzetes, érdemi párbeszéd és szakmai hatástanulmány”, legalábbis Fürjes most azt kérte, hogy legyen ilyen. A Kossuth rádiónak pedig már arról beszélt, hogy szerinte visszavonja a főváros a sávlezárásokat, a kérdés csak az, hogy mikor.

Balogh Samu várostervező szakember, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke korábban a hvg.hu-nak azt mondta: a Nagykörút belső szakaszain azért nem gondolkoznak a parkolósáv elvételében, mert sok üzlet van ott, amelyeknek az áruszállítás lebonyolításához parkolóhelyekre van szükségük. Az is problémás, hogy a parkolósáv nem folytonos, például a villamosmegállók mellett jellemzően nincs, vagyis ha a kerékpársáv a parkolósáv helyén futna, akkor tucatszor kellene a kerékpárosoknak újra és újra besorolniuk a gépjárműsávba.

A Magyar Kerékpárosklub tanulmánya ehhez még azt tette hozzá: „bár kompromisszumos megoldásnak tűnik, nem szolgálja a Nagykörút komplex fejlődését és a város stratégiai céljait a 2x2 forgalmi sáv újbóli bevezetése”. Ha ugyanis így döntene a városvezetés, akkor az áruszállító teherautók a lakóutcákban keresnének parkolóhelyet, ami még nagyobb forgalmi terhelést, balesetveszélyt, lég- és zajszennyezést jelentene. Fürjes ezt a kérdést annyival rendezte le, hogy biztosítsák a boltok töltését és a mozgáskorlátozottak parkolását, de hogy akkor miként szüntetné meg a parkolósávot, arról már nem írt semmit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!