Pörög a Széchenyi Kártya Program: 1500 milliárd forint hitel kis- és középvállalkozásoknak
220 ezer Széchenyi Kártya van a kkv-knál, viszik, mint a cukrot.
220 ezer Széchenyi Kártya van a kkv-knál, viszik, mint a cukrot.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke szerint felmerülhet, hogy a kötelező létszámnövelés uniós joggal ütközhet, a rendelkezés a munkaerőhiányra sem feltétlenül jelentene megoldást, az érintett kereskedőknek pedig a létszám emelésével járó költségeket is valahonnan elő kell teremteniük.
Az idén eddig a vállalkozások összesen 93,7 milliárd forint folyószámlahitelt igényeltek a Széchenyi kártya program keretében, valamennyi hitelt a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. kezességvállalása mellett folyósították a bankok
David Cameron beültette tanácsadói közé az Alibaba-vezért, hogy segítse megnövelni a brit kkv-k exportját Kínába, és elősegítse piacra lépésüket pont olyan platformokon keresztül, mint az Alibaba.
A kormány elfogadta a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) éves fejlesztési keretének módosítását, így 902,48 milliárd forintra emelkedett az év végéig pályázható fejlesztési támogatás keretösszege.
Elkezdtek megjelenni a 2020-ig tartó uniós pályázati ciklus új kiírásai. A kkv szektor számára létfontosságú, vissza nem térítendő forrást jelentő pályázatok esetében kiemelt szerepet kap a banki finanszírozás. A Bankmonitor.hu annak járt utána, hogy az egyes bankok hogyan vesznek részt a pályázattal támogatott projektek hitelezésében.
Valamilyen módon minden negyedik vendéglátós csalt, a taxisok között viszont kevés simlist talált a fogyasztóvédelmi hatóság. A 4 centes stift gyakran 3 cent sem volt, sült krumpliból is kevesebbet adtak. A hatóság elsőre nem, a fogyasztók azonban büntetik a sittes vállalkozásokat.
Az elmúlt 5 évben végrehajtott beruházásokat a mikro- és kisvállalkozások 84 és 85 százaléka saját forrásból finanszírozta, a saját forrás mellett a bankhitelek a mikrovállalkozások 26, a kisvállalkozások 39 százalékánál segítették a beruházásokat.
Az éttermi vendéglátást, italszolgáltatást végző cégek a legrizikósabbak, a cégek bedőlési aránya közel 4,5 százalék, ami jóval magasabb az országos átlagnál.
Bár a 2008-ban kezdődött világgazdasági válságnak a legtöbb szektorban hivatalosan is vége, a költségoptimalizáció, illetve az erőforrások maximális kihasználására törekvés továbbra is napirenden maradt a hazai és a nemzetközi vállalatok stratégiájában egyaránt. Ez a tudatosabb hozzáállás segítheti a vállalatokat abban, hogy a jövőben sokkal fenntarthatóbban működjenek, és ehhez új megoldásokat keressenek például a munkakörnyezet kialakításában is.
A Növekedési Hitelprogram év végi kifutásával nagy beruházási hullámra már nem lehet számítani a kkv-szektorban. Ezt mutatja a K&H kkv bizalmi index, amely szerint mélyponton van a vállalkozások beruházási kedve, a cégek kevesebb, mint fele gondolkodik fejlesztésben a következő egy év során. A beruházás tárgyát tekintve továbbra is az informatikai fejlesztések vannak az élen.
Míg itthon csúsztak a kkv-kat érintő pályázatok kiírása, addig az unióban a teljes pályáztatási menetrendet át kellett alakítani.
Magyarországon még mindig 10 százalék alatt van az e-számlák aránya, miközben például Dániában már kizárólag ilyet használnak. Évente százezreket takaríthatnak meg a hazai kis- és középvállalkozások azzal, hogy többé nincs szükség saját elektronikus aláírásra vagy időbélyegzőre az elektronikus számlák kibocsátásához, ahogy természetesen postaköltségre sem. Egy új hazai fejlesztés meghozhatja az áttörést az elektronikus számlák terjedésében.
A CSR Piac kiállítás központi témája a kvv-k felelősségvállalása.
Végre megindulnak az új uniós pályázati ciklus kiírásai és megnyílnak a pénzcsapok a kisvállalkozásoknak. Íme, milyen pályázatok közül válogathatnak.
Miközben a magyar kkv-k jelenleg a hazai munkavállalók 75 százalékát a foglalkoztatják, a nemzetközi piacra csak igen korlátozott számú vállalkozás tud kilépni, a magyar kivitel zömét nagy nemzetközi vállalatok adják.
Előfordult már önnel, hogy lemásolt egy jónak tűnő értékesítési weboldalt, de mégsem jöttek az eredmények? Meghallgatott egy marketing gurut, átemelte tőle a legjobban csengő szövegeket, de forgalma tovább stagnált? Elképzelhető, hogy nem ismeri igazán a vásárlóit, pedig ma már nulla forintból megoldható a piackutatás, mutatjuk hogyan.
Kutatást végeztek a magyar kkv-k facebookozásáról, amelyből kiderült, hogy a többség havonta pár tízezer forintot költ hirdetésekre a közösségi oldalon, és alig páran próbálják ingyen megúszni a dolgot. Úgy érzik, egyre többet kell kicsengetniük, hogy láthatóvá váljanak.
A növekedési adóhitel halasztott adófizetést jelent, ami egyértelműen javíthatja a cégek likviditási helyzetét, de a nagy növekedési előírás miatt ez a lehetőség leginkább a nullás cégeknek lehet jó, vagy a cégcsoporton belül az alvó cégek felélesztésével lehet majd igénybe venni .
Mintegy 18 ezer, elsősorban kis- és közepes vállalat vehetné igénybe az összesen 21 milliárd forintnyi hitelt a növekedési adóhitelprogram keretében. A legnagyobb hitelekhez az egymilliárd forint feletti árbevételű cégek juthatnak majd.