Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Tízből négy hazai vállalkozás szeretne új piacot meghódítani, az okok között a csekély bevétel és a hazai piac szűkössége is szerepel.
A Regus 2014-es felmérése szerint éppen háromszor annyi hazai mikro-, kis- és középvállalkozás tervezte, hogy inkább a belföldi tevékenységére koncentrál, mint ahányan terjeszkedni szerettek volna, a K&H bizalmi index kutatásának 2017 végi eredményei szerint viszont tízből négy hazai mkv új piacot hódítana meg – írta a Piac és Profit.
A Budapest Bank kutatása szerint a hazai mkv-k mindössze 19 százaléka lépte át az országhatárt. Az exportálók árbevételének átlagosan 26 százaléka származik a külföldi értékesítésből, illetve a 700 millió forint árbevétel feletti cégek esetén ez az arány eléri a 44 százalékot is, azaz megéri a külpiaci jelenlét. A legtöbb exportáló gépeket, szerszámokat, alkatrészeket, építőipari és mezőgazdasági termékeket visz külföldre, elsősorban a szomszédos országokba. Az unió határain túlra csak a cégek 10 százaléka exportál.
A cégek 77 százaléka megelégszik a hazai piaccal, 57 százalékuk azért, mert a termékük vagy szolgáltatásuk egyszerűen nem alkalmas az exportra. A szolgáltató szektorban tevékenykedő vállalatok 70 százaléka gondolja, hogy nem lenne versenyképes külföldön. A mezőgazdasági cégek számára ez gyakorlatilag egyáltalán nem okoz problémát (5 százalék), viszont sokszor túl kicsinek gondolják a céget az exporthoz.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el vagy távoznak.
15–9-re nyertek a mieink.
Már így is Magyarországé az elmúlt 10 év legdurvább drágulása az EU-ban.