Ha nem szeméttel fűtenénk, életek ezreit és forint százmilliárdokat kímélnénk meg
Ha elegendő támogatást kapna, potenciálisan 920 ezer magyar háztartás vágna bele energiatakarékossági felújításokba. Pénz húszezernek jut három év alatt.
Ha elegendő támogatást kapna, potenciálisan 920 ezer magyar háztartás vágna bele energiatakarékossági felújításokba. Pénz húszezernek jut három év alatt.
Az ország keleti felében ismét nőtt a légszennyezettség, két településen veszélyesnek, hat helyen egészségtelennek minősítette a levegőt a magas szállópor-koncentráció miatt az Országos Közegészségügyi Központ (OKK) vasárnap.
Elrendelte a szmogriadó tájékoztatási fokozatának megszüntetését a főpolgármester.
A hírhedt pekingi szmognál is súlyosabb a légszennyezettség a mongol fővárosban.
Valamit az ónos esőnek is köszönhetünk: nagyot javult a levegő minősége Budapesten, ha hihetünk a térképeken feltüntetett adatoknak. Az ország keleti felén továbbra is nyomasztó a szmoghelyzet.
Az ország nagy részén csökkent a légszennyezettség, de lassú a javulás.
Magyarország az egyik legszennyezettebb levegőjű ország Európában, csak a sok szenes erőművet működtető Lengyelország és néhány balkáni állam előzi meg.
A szmog megállítását nem lehet olcsón megúszni, a kérdés az: ki fizetheti a legtöbbet? Az ingyen-tömegközlekedésnek ára van, az autósok sem járnak jól, és arra is oda kell figyelni, hogy ne forduljon át a jószándék a szegények elleni harcba.
Csak csütörtökön ígérkezik némi javulás a szmoghelyzetben, szerdán is érvényesek a korlátozó intézkedések. Bár a munkahét vége felé jobb lehet a levegő, a hétvégén arra van kilátás, hogy megint nőni kezd a légszennyezettség.
Gyermekeink és unokáink szembesülhetnek azzal, hogy 2100-ban a Föld népessége eléri a 11 milliárd embert, a várható következmények pedig ijesztőek.
Olyan erős a budapesti légszennyezettség, hogy hétfő hajnaltól Budapesten is életbe lépett a szmogriadó riasztási fokozata. A főváros arra buzdítja a polgárokat, hogy használják a tömegközlekedést. De mi történik eközben a tömegközlekedésben?
Kedd reggeltől nem hajthatnak be a norvég fővárosba a dízelautók. Az intézkedésre a rossz légszennyezettségi adatok miatt van szükség.
A fűtési légszennyezés több mint 70 százalékának nem a szegénység az oka, hanem az ismerethiány, a felelőtlenség, a nemtörődömség.
A kényszerhelyzetben lévő szegények sorsa iránti dicséretes érdeklődés a szegényeket és kiváltképp a gyerekeket (is) sújtó, tragikus mértékű levegőszennyezés iránti mélységesen felelőtlen érdektelenséggel párosul.
Belga iskolásokon mutatták ki, hogy a légszennyezettség ugyanúgy befolyásolja a diákok teljesítményét, mint például a szülők végzettsége.
Túl sok a szálló por a levegőben, Tarlós István főpolgármester elrendelte ezért a szmogriadó tájékoztatási fokozatát Budapesten.
A légszennyező anyag átlagkoncentrációja két egymást követő napon meghaladta a 75 mikrogramm/köbméteres tájékoztatási küszöbértéket, csütörtökön 82,9, pénteken pedig 79 mikrogrammot mértek.
Miskolcon és Tatabányán a legrosszabb a helyzet, ahol az egészségügyi határérték két és félszeresét éri el a légszennyezettség, de Százhalombattán, Salgótarjánban, Debrecenben és Budapesten sem egy életbiztosítás ma utcára menni.
Öt településen egészségtelen, kettőn veszélyes a levegő minősége a szálló por (PM10) magas koncentrációja miatt.
A Franciaország északi részén napok óta tartó légszennyezettség miatt kedden csak a páros rendszámú gépjárművek közlekedhetnek a fővárosi agglomerációban – jelentette be a helyi prefektus.