Baj van: 200 ezer BMW-t hívnak vissza Kínában
A beszerelt légzsákok veszélyesek lehetnek az utasokra.
A beszerelt légzsákok veszélyesek lehetnek az utasokra.
7,3 milliárd forintos veszteséggel zárta a tavasszal zárult üzleti évet a miskolci Takata, amelyet a nemzetközi légzsákbotrány is erősen megtépázott. A Takata ennek ellenére aktívan beruház, és növeli munkásai számát.
Ráadásul nem is lehetnek benne biztosak, hogy teljes mértékben vissza tudják majd követleni költségeiket a japán vállalattól.
Szerda reggel jelentette be a japán autógyártó, hogy összesen 1,4 millió autójában lehet olyan hibás légzsák-mechanikai alkatrész, amely miatt balesetveszélyes lehet a légzsák.
Hát lehet, nem ilyen véres VW-tetoválásra vágyott ez a Golf-tulaj.
A japán cég által gyártott légzsák túl nagyot robbanhat, mert patronokban lévő vegyület instabillá válhat.
Amerikai sajtóértesülés szerint csak ott 20 millió autót hív vissza a japán autógyártó cég, de hasonló lépésre készülhet Európában is.
A Nissan egyes modelljeinél az utasoldali légzsákok bizonyos esetekben nem lépnek működésbe.
Összesen ötmillió autót hívnak vissza javításra világszerte a Continental légzsákvezérlő egységének meghibásodása miatt. Ez elsősorban a Honda Motor Co., a Fiat Chrysler Automobiles NV, Mercedes-Benz és a Volkswagen AG különböző modelljeit érinti.
A Honda, a Toyota és a Nissan után a Ford is bejelentette, hogy a jövőbeni modelljeiben már nem használja a Takata légzsákfelfújó pirotechnikai eszközeit.
A jelenlegi számok szerint 34 millió autóban kell kicserélni a légzsákokat csak az Amerikai Egyesült Államokban.
Van, hogy a riporternek élő adásban nem ugrik be az a szó, hogy légzsák. Pláne az M1-en.
A fedélzeti kamera nem csak azt rögzítette, ahogy felrobbannak a légzsákok ütközés közben, de az is kivehető, hogy ki volt a hibás.
A légzsákokat gyártó japán cég botránya még tovább dagadt.
A japán gyártó szerint az utas oldali légzsák kinyitásáért felelős érzékelő meghibásodhat.
A Volkswagen cég csaknem 680 ezer autót hív vissza az Egyesült Államokban a japán Takata cég hibás légzsákjai miatt.
Az amerikai hatóságok újabb ötmillió autó visszahívásáról rendelkeztek, mert kiderült, hogy a beépített japán gyártmányú légzsákok életveszélyesek.
A Takatának gyakorlatilag elpárolgott a nyeresége.
Miután kirobbant szerdán az eddigi legnagyobb autóipari visszahívási botrány, természetesen kíváncsiak voltunk az itthoni autópark mennyire fertőzött.
Az autógyárak bejelentése szerint megelőző lépésről van szó, a légzsákokat felfújó pirotechnikai szerkezet problémája miatt még nem következett be személyi sérülés.