A tanítás nem a személyes varázsról szól
Nem a tanár személyétől, sokkal inkább oktatási módszerétől függ, hogy a diákok mennyire képesek elsajátítani a tananyagot - állítják amerikai szakemberek.
Nem a tanár személyétől, sokkal inkább oktatási módszerétől függ, hogy a diákok mennyire képesek elsajátítani a tananyagot - állítják amerikai szakemberek.
Teljes káosz övezi a felső- és közoktatás Hoffmann Rózsa államtitkár nevével fémjelzett reformját. A szakmai szempontokat látványosan felülírták a pénzügyiek.
A fővárosi KDNP furcsának találja, hogy vannak, akik kormánypárti politikusként szinte naponta ugyanazokat az érveket hozzák fel a kereszténydemokrata vezetésű oktatási államtitkársággal szemben, amelyeket az előző nyolc évben kormányzó bukott liberális és szocialista politikusok hangoztattak.
"Az a bigott várakozás, hogy az iskolák egyházi kézbe adása egy csapásra megoldja az ifjúsági problémákat és megjavulnak a gyerekek, ez nem jellemző a nyugati demokráciákra" – mondta Trencsényi László, oktatási szakértő a Klubrádió Megbeszéljük című műsorában.
Ilyen kormányzati szándék nem volt, nincs és nem is lesz - mondta az oktatási államtitkár.
Hoffmann Rózsa az InfoRádiónak azt nyilatkozta: elképzelhetőnek tartja, hogy lesznek teljesen önköltséges képzések, de erről konkrétumokat nem tudott mondani.
Hiller István humánpolitikai kabinetvezető azt mondta: a felsőoktatás fejlesztésének szükségességében bal- és jobboldali kormányok, konzervatív, liberális és szocialista oktatási miniszterek egyetértettek, ezért is emelkedett 1990 óta a felsőoktatási hallgatók száma majdnem a négyszeresére. Az Orbán-kormány viszont szerinte szakított ezzel a szemlélettel.