#oktatás



Helyünk a régióban: Magyarországon nőtt a legkevésbé a termelékenység az elmúlt 13 év alatt
 

Helyünk a régióban: Magyarországon nőtt a legkevésbé a termelékenység az elmúlt 13 év alatt

Az ipar, a feldolgozóipar és az infokommunikáció is gyenge eredményeket mutat, egyedül a pénzügyi szférában állunk jól, de az is csak a középmezőnyre elég. A megoldás mások mellett az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a szociális szféra fejlesztése lenne, ehhez képest ezekkel a kormány pont nem foglalkozik. Helyettük jönnek az akkugyárak, de az ilyen húzások csak rövid távon lökik meg a GDP-t, azok tovagyűrűző hatása kicsi, mint az már korábban, a gumiabroncs-gyártás felfuttatása után bebizonyosodott.

hvg.hu hvg.hu



Egyre többe kerül a szülőnek, hogy állami iskolába jár a gyereke
 

Egyre többe kerül a szülőnek, hogy állami iskolába jár a gyereke

Noha az egyik tanárszakszervezet elnöke szerint nyugdíjasok tartják életben az oktatást, egy igazgató szerint nehéz olyat találni, aki idős korban is lendületes. A tanárhiány egyre jobban érezhető, a megkérdezett igazgatók szerint le kell adniuk feladataikból. A gyerekek egyre kevesebbet kapnak, a szülők viszont – már akik megtehetik – egyre többet fizetnek magánórákért, mert a magántanárok árait felviszi, hogy az iskolák nem tudnak eleget tenni kötelességüknek.

Windisch Judit Windisch Judit








Hat ábra, amely mutatja, hogyan alázzák meg a magyar pedagógusokat
 

Hat ábra, amely mutatja, hogyan alázzák meg a magyar pedagógusokat

Nem is az a kérdés, hogyan lehetne emelni a pedagógusok fizetéseit, hanem az, hogy miért tanít még egyáltalán bárki ebben az országban – nagyjából ezzel lehet összefoglalni, mire jutunk, ha végignézünk a pedagógusbérek adatain. Azt valószínűleg sokan betippelnék, hogy más szakmák és más országok mutatóival összehasonlítva is rémes a magyarországi helyzet, de még így is meglepő, hogy mennyire rossz valójában.







Fülke:
 

Fülke: "A gyereknek nem lesz biológiatanára attól, hogy Gulyás szerint átlagban jók vagyunk"

Hány tanár adhatta be végül a lemondását, és mekkora szaktanárhiánnyal indul az év? Maradt-e bármilyen eszköze a pedagógusoknak a Belügyminisztériummal szemben, van-e még értelme tüntetni, tiltakozni? Milyen hatással van az oktatás elhanyagolása és a tanárok meg nem becsülése az oktatás minőségére, és mit tehet, aki jobbat akar a gyerekének? Tanévnyitó adásunkban 30 percben válaszoltunk a legégetőbb közoktatási kérdésekre.

hvg.hu hvg.hu