#oktatás



Bár jobbak lettünk volna matekból a koronavírus-járvány idején
 

Bár jobbak lettünk volna matekból a koronavírus-járvány idején

Hogyan kell a matematikát tanítani? – ezt vitatja meg júliusban Budapesten mintegy ezer tanár a világ minden részéről, a konferencia magyar főszervezőjétől mi már most megkérdeztük ezt. Csapodi Csaba szerint érdekes kísérlet lenne, ha a matek tanterv összeállításában részt vehetnének nem matektanárok is. Miért mumustárgy a matek? Mi várható a mesterséges intelligencia elterjedésével az iskolákban? Mire jó a másodfokú egyenlet? Interjú.




Horn Gábor: Tönkreteszi a gyerekek életét a magolásközpontú iskola
 

Horn Gábor: Tönkreteszi a gyerekek életét a magolásközpontú iskola

Hová lett a gyermekközpontú iskola, hová lett a játékkal, kortársi kapcsolatok építésével, alkotókedvvel, a világ felfedezésével eltölthető gyermekkor, kérdezi szerzőnk, aki szerint a középiskolai felvételire trenírozó, biflázásközpontú iskola siralomvölgy, a diákok különórákkal teli, embert próbáló életének eredménye elveszett gyerekkor.