Magyar Péter nyílt levélben kérdezte meg Maruzsát arról, hogy tudja-e, mennyire szenvednek a diákok a meleg tantermekben
Magyar azt írja, egyes intézményekben a hőmérséklet elérte a 39 fokot.
Magyar azt írja, egyes intézményekben a hőmérséklet elérte a 39 fokot.
“Napról napra, vécépapír-gurigáról vécépapír-gurigára átvállaljuk az állam felelősséget ahelyett, hogy közösen és tartósan kipréselnénk az államból, kormányból, önkormányzatból, ami jár.” Vélemény.
Ez az úgynevezett emlékezetpedagógiai program.
A Schleswig-Holstein tartományban található Nortorfban két napra teljesen kitiltották az okoseszközöket, vagyis mindent otthon kellett hagyni. Tanároknak és diákoknak egyaránt. De vajon mi lett a kísérlet vége? A Deutsche Welle riportja.
Ahol egy osztályteremben 30-35 fok van, ott érdemi munkát végezni, akár tanítani, akár tanulni nagyjából lehetetlen. Maruzsa Zoltán államtitkárnak azonban van megoldási javaslata.
Valós, de bonyolult problémára adott, rossz, egydimenziós válasz a digitális eszközök kitiltása az iskolákból. A döntés jól mutatja, hogyan (nem) működik egy rendészeti módszerekkel irányított centralizált rendszer. Vélemény.
Petíciót vitt az Iványi Gáborék iskoláinak bezárása ellen tiltakozó tüntető menet a főispánnak. A vonulók között madáchos diákok is voltak.
A minisztériumnak a tanítás feltételeiről kellene gondoskodni, nem pedig tiltani a mobilhasználatot a XXI. században a diákoknak – hangzott el hétfőn este a Belügyminisztérium előtti tüntetésen. A HVG videóriportja.
Még szinte el sem kezdődött a gyakorlati megvalósítása a diákok iskolai mobilhasználatát tiltó szabálynak, megjelent egy friss belügyminiszteri rendelet arról, hogy szerdától tanítási időben és napköziben a pedagógus is csak oktatási célra használhatja a saját mobilját.
Tele volt a Széchenyi tér, tanárok és diákok szólaltak fel. Magyar Péter is feltűnt a tömegben.
Kreatív módszerekkel próbálnak megoldást találni a magyarországi iskolák, hogy betartsák a mobiltelefonok tiltását kimondó belügyminisztériumi rendeletet. Akad olyan intézmény, ahol elég a táskában tartani a kikapcsolt mobilt, máshol korábban kell bemenni, hogy legyen elég idő egyenként aláírni az átvételi elismervényt. És akad olyan iskola is, ahol arra is felkészültek, ha a diák feljelenti a pad alatt mobilozó osztálytársát.
Írjon nekünk a newsroom@hvg.hu email címre!
Az iskola igazgatóját múlt héten váltotta le a belügy, hétfőn reggel nagyjából kétszáz diák állt ki mellette. A tantestület álláspontja szerint azon lesznek, hogy megőrizzék az intézményt olyannak, mint amilyen Mészáros Csaba 24 éves regnálása alatt lett.
A pedagógushiányról azt mondta Vitályos Eszter: a Klebelsberg Központ kezeli.
A Tisza Párt elnöke arról beszélt Szegeden, nem állítja, hogy kolbászból lesz a kerítés, vagy minden magyar haza akar majd jönni külföldről, de lehetséges jobb országot teremteni.
Továbbra is elfogadhatatlannak tartják a felmentés tényét, módját és indoklását.
A tanárok a tanévnyitó értekezlet végén, egymás után álltak fel az asztaltól, és csatlakoztak a Mészáros Csaba tiszteletére előadott énekhez.
A kormányfő nem feltétlenül várja el, hogy az első naptól fogva száz százalékban betartsák az új szabályt.
Mit tehet a szülő és mit a tanár, ha egy gyerek okostelefon-függővé válik? Hol segít az állam, ha segít egyáltalán? Segítség-e az, hogy betiltják az okostelefonokat a közoktatásban? Közéleti podcastunkban elmagyarázzuk.
Tüntető diákok, szülők és tanárok a Madách Imre Gimnázium kirúgott igazgatójának visszahelyezését követelik, és a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke szerint is bosszúból, példát statuálva távolította el őt a minisztérium. Totyik Tamás a kiváltó okról, a kormány mobilhasználatot az iskolákban tiltó rendeletéről a HVG-nek azt mondta, az nemcsak korszerűtlen, hanem betarthatatlan is.