#oktatás


Zoknik, buborékfóliák, korai kezdés és kulcsra zárt termek – így oldják meg az iskolák a mobiltilalmat
 

Zoknik, buborékfóliák, korai kezdés és kulcsra zárt termek – így oldják meg az iskolák a mobiltilalmat

Kreatív módszerekkel próbálnak megoldást találni a magyarországi iskolák, hogy betartsák a mobiltelefonok tiltását kimondó belügyminisztériumi rendeletet. Akad olyan intézmény, ahol elég a táskában tartani a kikapcsolt mobilt, máshol korábban kell bemenni, hogy legyen elég idő egyenként aláírni az átvételi elismervényt. És akad olyan iskola is, ahol arra is felkészültek, ha a diák feljelenti a pad alatt mobilozó osztálytársát.










„A Madách igazgatóján állt bosszút a mobilokat kitiltó, betarthatatlan szabály miatt saját csapdájába esett BM”
 

„A Madách igazgatóján állt bosszút a mobilokat kitiltó, betarthatatlan szabály miatt saját csapdájába esett BM”

Tüntető diákok, szülők és tanárok a Madách Imre Gimnázium kirúgott igazgatójának visszahelyezését követelik, és a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke szerint is bosszúból, példát statuálva távolította el őt a minisztérium. Totyik Tamás a kiváltó okról, a kormány mobilhasználatot az iskolákban tiltó rendeletéről a HVG-nek azt mondta, az nemcsak korszerűtlen, hanem betarthatatlan is.



Mit hoz az iskolai mobiltiltás? Hagyjuk a politikusokat, inkább nézzük, mit mond a tudomány
 

Mit hoz az iskolai mobiltiltás? Hagyjuk a politikusokat, inkább nézzük, mit mond a tudomány

Fordulat körvonalazódik, miután a világ országainak negyedében már betiltották az iskolai mobilozást, és az újabb kutatások, valamint oktatási tapasztalatok nyomán erre buzdítják a többieket is. A liberálisabb álláspont képviselőinek azért maradt még néhány erős érvük. Kérdés, hogy ezekből Magyarországon melyik intézményben mernek majd meríteni bármit is.






Két gimis srác zseniálisan összekombinálta a magyar közoktatás követelményeit és a mesterséges intelligenciát
 

Két gimis srác zseniálisan összekombinálta a magyar közoktatás követelményeit és a mesterséges intelligenciát

Vajda Ádám és Bacsur Dániel középiskolás éveik elején jártak, amikor kitört a koronavírus-járvány, és online oktatásra kellett átállni. A fiatalok az ott szerzett rossz tapasztalatokból építkezve hozták létre azt a platformot, ami a mesterséges intelligencia aktuális vívmányait kombinálja a magyarországi közoktatás követelményeivel. Ez az Avatar, a 24 órán át rendelkezésre álló tanár.