Még mindig több mint 2800 pedagógust keresnek
Előfordul, hogy a testnevelő tanár tartja az informatikaórákat, az esztergályos meg a fizikát.
Előfordul, hogy a testnevelő tanár tartja az informatikaórákat, az esztergályos meg a fizikát.
Magyar fiatalok ezrei döntenek úgy minden évben, hogy a hazai felsőoktatás helyett inkább külföldi egyetemeken próbálnak szerencsét. Sokaknak azonban diplomaszerzés helyett kényszerű hazatéréssel végződik a külföldi kalandjuk. Honvágyról, sikerről és kudarcról is beszélgettünk kint tanuló, illetve hazatérő egyetemistákkal.
A kormány külön rendeletben speciális szabályokat írna elő ősztől a végzős középiskolások ingyenes, állami jogosítványprogramjára. Az elméleti képzést “elektronikus távoktatással”, a gyakorlatit az oktatóvá átképzett katonákkal tervezik.
Majdnem 300 millió forintba került csak az, hogy ne legyen életveszélyes a 2007-ben bezárt Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet főépülete, ez legfeljebb tűzoltásnak elég, így viszont legalább a tervezést el lehet kezdeni. Válaszra bírtuk az épületet megkapó alapítvány cégét, a közbeszerzést kiíró Közép-európai Oktatási Zrt.-t is, sokkal többet azonban nem tudtunk meg, így az továbbra sem ismert, hogy mennyibe kerülhet a teljes projekt, az oktatás megkezdéséről pedig csak annyit árultak el, hogy a beruházás befejezését követően indulhat el.
Ötből négy magyar tanuló megfelelő pénzügyi alapműveltséggel rendelkezik.
A legutóbbi PISA-vizsgálat eredményei szerint a magyar diákok kreatív gondolkodása nagyjából az OECD-átlag körüli. A kreativitás fejleszthető, ezt egy tíz éve futó magyar program egyértelműen bizonyítja. Hogy segít a kirekesztés elleni küzdelemben és egyben a matekban is egy kitalált diáktárs? Mit keresnek román művészek az erdélyi magyar iskolákban? Hogy lehet a valószínűségszámítást a könyvtárban gyakorolni? Interjú Németh Szilviával, a Kreatív Partnerség Magyarország vezetőjével.
A távozó igazgató egyben fideszes önkormányzati képviselő is. A tankerület szerint súlyos etikai és szakmai kifogások merültek fel ellene.
Honnan hova jutott Magyarország a HVG 45 évvel ezelőtti megszületése óta? Az ország fejlődése néhány érdekes adat tükrében.
Az új oktatásvezetés 4. évfolyamtól a 11. évfolyamig minden tanulóra kiterjesztette a méréseket, ráadásul már nem csak 2, hanem akár 6 tárgyból is tesztet írnak a diákok. Emiatt három nap kimarad a tanításból, az eredmények viszont alig értelmezhetők.
Annak idején a romkocsmákban merengő felesleges bölcsészekről beszélt, meg arról, hogy egy jó szakma többet ér egy rossz diplománál. Most változott a trend: a kormány szembefordult az évek óta erőltetett elitista felsőoktatással, az új cél a tömegoktatás.
Az eszközök tiltása helyett integrálni kéne őket – így reagált négy diákszervezet arra a kormányzati tervre, hogy alapvetően kitiltanák a tanórákról az okoseszközöket, ideértve a mobilokat is.
Szinte börtön-jellegű szigorítás jön az iskolákban és kollégiumokban szeptembertől. Elkészült a kormány listája a tiltott tárgyakról: energiaitalt ugyanúgy tilos lesz bevinni a diáknak, mint a kést vagy fegyvert, az okosórákat és mobilokat pedig egész napra elzárnák.
A brit Eton College azután döntött az okostelefonok iskolai használatának betiltása mellett, hogy a brit kormány februárban erre lehetőséget teremtett.
Vissza kellene állítani 18 éves korig az iskolakötelezettséget; a gyerekvállalást gátolja a család és a munka szembenállása; nem lenne szabad ennyire a külföldi befektetésekre támaszkodni. Ilyen megállapítások kerültek bele a Népszava szerint a fenntarthatósági stratégia első verziójába – majd ki is húzták ezeket onnan a végleges szövegben.
Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel 40 százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint két-három éven belül át fogja alakítani az oktatást. A 16–24 éves fiatalok 35 százaléka szerint akár teljesen át is veheti a jövőben a tanárok szerepét az MI.
A legfrissebb kutatás a kreatív gondolkodásra fókuszált.
Negyven éven át számos ismert színész végzett a szentesi Horváth Mihály Gimnázium legendás dráma tagozatán, amelynek a jövőjét most sokan féltik. A Fidesz listáján a szentesi közgyűlésbe épp most bekerülő igazgatónő ugyanis úgy döntött, átalakítja a képzést – azt azonban senki nem tudja, hogyan.
A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara, illetve a budapesti, Csányi János alapította Színház és Film Intézet közösen alapítanak új intézetet, ahol mintegy 50 színház és filmes szakember fog tanítani.
Az ülésszak vége előtti utolsó pillanatban dobott be a kormány egy 90 oldalas jogszabály-módosítót, amelyet kedden kivételes eljárással el is fogadnak majd.