Azért nem szerelnek légkondit az iskolákba Kínában, hogy a gyerekeket „kemény munkára és kitartásra” neveljék
Kínában is szenvednek a diákok az elhúzódó hőségtől, ami kihívás elé állítja az iskolákat.
Kínában is szenvednek a diákok az elhúzódó hőségtől, ami kihívás elé állítja az iskolákat.
Utcára kényszerülő kárpátaljai családok, felmondási hullám a gyermekotthonokban, Iványiék iskoláinak bezárása – a közös pont, hogy a legkiszolgáltatottabb helyzetben a gyermekek vannak. Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértővel beszélgettünk.
Lepusztult, használhatatlan épület, a gyerekek igényeire nem figyelő oktatás, a tanárokat lenéző szülők, finomfőzelék-szagú menza, inkompetens tankerületi emberek, a házmestertempójú működéstől eltérő módon gondolkodó pedagógusok és az átlagból kilógó diákok kivetése a rendszerből. Szimler Bálint filmje, a Fekete pont tükröt tart elénk a magyar közoktatásról. És megint gyomorgörcsünk lesz tőle.
Négy magyar középiskolás képviselte hazánkat a szeptember 1-8. között Egyiptomban zajlott Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI).
A legnagyobb hiány a készségtantárgyakat érinti.
Az iskolák és egyetemek továbbra is a kibertámadások, köztük a zsarolóprogramok egyik fő célpontjai. A Sophos kiberbiztonsági vállalat jelentése szerint a támadások számának csökkenése ellenére drámaian megnőttek a támadások elhárításával és helyreállításával kapcsolatos költségek.
Megvizsgálták annak a lehetőségét is, hogy a szabályozást az életkorra, osztályokra vagy tagozatokra tekintettel vezessék be, de nem találták hatékony megoldásnak.
A dokumentum a parlamenti képviselők intézménylátogatására vonatkozó jogszabályokat és azok magyarázatát tartalmazza.
A BME gólyatáborának balhéja után kiderült: egy sor másik, fiataloknak szóló egyetemi előkészítő eseményen élnek vissza hatalmukkal a szervezők. Miért? És mit lehet tenni ellene? A Fülkében bemutatjuk.
Ezer a gond az oktatásban: a tanártársadalom öregedése, a tanár- és a szaktanárhiány, a korai iskolaelhagyás és az infrastrukturális környezet. Ám amíg a mobiltelefonok használatának iskolai szabályozása körül dúl a vihar, addig sem az oktatás igazi problémái vannak terítéken.
A tulajdonosok biztosítása legfeljebb a sérülés esetén fedezné az iskolákban begyűjtött mobiltelefonok kárait, eltűnés esetén nem. Az iskolákban pedig olyan sokféle megoldás van, amire nincs egységes biztosítás.
Magyar azt írja, egyes intézményekben a hőmérséklet elérte a 39 fokot.
“Napról napra, vécépapír-gurigáról vécépapír-gurigára átvállaljuk az állam felelősséget ahelyett, hogy közösen és tartósan kipréselnénk az államból, kormányból, önkormányzatból, ami jár.” Vélemény.
Ez az úgynevezett emlékezetpedagógiai program.
A Schleswig-Holstein tartományban található Nortorfban két napra teljesen kitiltották az okoseszközöket, vagyis mindent otthon kellett hagyni. Tanároknak és diákoknak egyaránt. De vajon mi lett a kísérlet vége? A Deutsche Welle riportja.
Ahol egy osztályteremben 30-35 fok van, ott érdemi munkát végezni, akár tanítani, akár tanulni nagyjából lehetetlen. Maruzsa Zoltán államtitkárnak azonban van megoldási javaslata.
Valós, de bonyolult problémára adott, rossz, egydimenziós válasz a digitális eszközök kitiltása az iskolákból. A döntés jól mutatja, hogyan (nem) működik egy rendészeti módszerekkel irányított centralizált rendszer. Vélemény.
Petíciót vitt az Iványi Gáborék iskoláinak bezárása ellen tiltakozó tüntető menet a főispánnak. A vonulók között madáchos diákok is voltak.
A minisztériumnak a tanítás feltételeiről kellene gondoskodni, nem pedig tiltani a mobilhasználatot a XXI. században a diákoknak – hangzott el hétfőn este a Belügyminisztérium előtti tüntetésen. A HVG videóriportja.
Még szinte el sem kezdődött a gyakorlati megvalósítása a diákok iskolai mobilhasználatát tiltó szabálynak, megjelent egy friss belügyminiszteri rendelet arról, hogy szerdától tanítási időben és napköziben a pedagógus is csak oktatási célra használhatja a saját mobilját.