Felborult egy másfél ezer tonna olajat szállító hajó a Fülöp-szigeteknél
A hatóságokat az időjárás is akadályozza a kár elhárításában.
A hatóságokat az időjárás is akadályozza a kár elhárításában.
Az ukrán elnöknek igen egyszerű lépéssel sikerült az, amivel az EU két éve hiába kísérletezik: rákényszerítheti Magyarországot, hogy máshonnan szerezzen be olajat, ne Oroszországtól. Így foglalja össze a hirtelen előállt különleges helyzet lényegét az az összeállítás, amelyet a szintén a Springer-konszernhez tartozó Politico készített, és amelyet a vezető német jobboldali lap, a Die Welt is átvett.
A magyar kőolajimport harmada a Lukoiltól származik, ám Kijev kitiltotta az orosz vállalatot a vezetékrendszeréből, ellehetetlenítve a tranzitszállítást. A helyzet nagyjából akkor élesedett, amikor Orbán Viktor Kijevben és Moszkvában békemissziózott, de nincs nyoma, hogy tárgyalt volna az ügyben. A magyar és a szlovák külügy csak hetekkel a szállítások leállítása után fordult az Európai Bizottsághoz.
A Le Mans-i 24 órás autóversenyen járva nemcsak üzemanyagcellás, hanem belsőégésű motoros hidrogénes versenyautókat is láttunk, és a törkölyalapú üzemanyagot égető hibrid hiperkocsikat is körbejártuk.
Az oroszok a hajón szállított olajuk harmadát a dán tengerszorosokon keresztül viszik ki a Balti-tengerre. Ha korlátoznák ezeket a szállítmányokat, nemcsak az olaj ára nőne, de a dán kormány szerint az orosz bevételek is bezuhannának.
A miniszterelnök fia állítólag ezzel indokolta a csádi misszió fontosságát, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ezek kitermelése és feldolgozása nem fog menni az oroszok segítsége nélkül.
Az amerikai energiaügyi minisztérium csökkentette az északi-tengeri Brent olaj átlagárára vonatkozó előrejelzését.
Ettől egyebek mellett az üzemanyagok további drágulása várható.
A piaci folyamatok, a kisebb kereskedői árrés és pár trükk révén a régiós átlagig csökkentek az üzemanyagárak. Ársapka nem lesz, de a kormány vigyázó szemeit kéthetente a kútoszlopokra veti.
A szankciók bevezetése óta Törökország egyre több olajat szállít az EU-ba, miközben egyre többet importál Oroszországból.
A Brent olaj ára majdnem 4,5 százalékkal emelkedett, de aztán visszacsökkent, amikor Irán közölte, hogy a légvédelme megsemmisítette a drónokat.
A perzsa állam látványos erőfitogtatása egyelőre nem robbantott ki újabb nyílt háborút a Közel-Keleten, és az olaj, illetve az üzemanyagok árát se lőtte a sztratoszférába. De miért nem? És mi történne, ha valóban eldurvulna a helyzet?
A szárazföldi olajtermelés csökken, tengeri készletekből pótolná a kieső olajat Kína, most jelentős tartalékokat találtak.
A második negyedévre is meghosszabbította az OPEC+ a termelésvisszafogást, hogy feltornázza az olajárakat.
Felpörögtek az egyesülések az amerikai palaolajszektorban. Az USA csúcsot dönt a termeléssel, ám ez nem jelent alacsonyabb árakat.
Egy szankciós kiskaput kihasználva minden huszadik brit repülőjárat orosz eredetű kerozinnal repül.
A HVG-nek nyilatkozó szakértő szerint a sok eső és hó egyelőre kedvező az energiapiacnak, az pedig biztosra vehető, hogy a 2024-es esztendő is a gázról szól majd. Elvileg újra lehet szélerőműveket építeni, a napelemes háztartások csatlakozhatnak a hálózathoz.
40-45-ről 4-5 százalékra zuhant a kontinens részesedése az oroszok olaj- és olajtermék-exportjából.
Több helyen tüzek is keletkeztek a bombázás miatt.
Az Egyesült Államok gazdasága tudott a leginkább alkalmazkodni ehhez a bonyolult évhez. Európát gyengíti a „nagybeteg" német gazdaság mélyrepülése, Kínában az ingatlanszektor inog.