Bevált Trump fenyegetése, az indiai állami olajfinomítók leálltak az orosz olaj vásárlásával
A döntésben közrejátszanak a Donald Trump által korábban bejelentett vámfenyegetések is.
A döntésben közrejátszanak a Donald Trump által korábban bejelentett vámfenyegetések is.
Tíz éve a Keleti-pályaudvarról elindult menekültcsoport politikai, sőt történelmi szereplővé vált. Meg lehetett volna ezt akadályozni? – teszi fel a kérdést a Die Zeit szerzője. Eközben a Times arról ír, hogy Trump globális olajembargót tervez Oroszország ellen, amely azokat az államokat is sújtaná, akik orosz olajat vesznek. Ez a HVG nemzetközi lapszemléje.
Már a csehországi finomítójukat is máshonnan látják el.
Vlagyimir Putyin nemrég javaslatot tett arra, hogy hogyan kellene kiszorítani Ukrajnában Zelenszkijt a hatalomból, Donald Trumpnak azonban ez nem tetszik.
Donald Trump színre lépésével feje tetejére állt a geopolitika, ami a halasztást indokolttá teszi az EU szerint.
Washington 183 orosz kőolajat szállító hajót vont büntetőintézkedés alá.
Az olajszállító hajó pénteken vált irányíthatatlanná.
Az amerikai pénzügyminisztérium a Gazpromnyeftyet és a Szurgutnyeftyegazt is szankciókkal sújtotta.
Az amerikai kormány értesülések szerint Bassár el-Aszad bukása után több humanitárius segélyt engedne be a szír területekre. A további oroszellenes szankciók pedig az orosz olajat szállító tankereket célozzák.
Tilos az Unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.
Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezetője a Politicónak nyilatkozva nyíltan bemondta a leválásért cserébe elvárt összeget.
Magyarország már régóta élvezi az olcsó orosz olaj előnyeit. Az új ukrán szankciók ezt megváltoztatják, emiatt az Orbán-kormány igencsak dühös.
Az ukrán elnök tanácsadójának újabb nyilatkozatából az derül ki, hogy 2029-ig jön majd orosz olaj a Barátság vezetéken.
Miután az orosz Lukoil nem szállíthat Ukrajnán keresztül, most akkor vesz a Mol mástól plusz olajat vagy sem? Elkezdte-e már megdézsmálni a tartalékokat? Ezekre a kérdésekre nincs megnyugtató válasz. Apokalipszistől azonban aligha kell tartani, lesz olaj és lesz üzemanyag akkor is, ha a legrosszabb forgatókönyv áll elő.
A szankciók miatt Oroszország kénytelen olcsóbban adni az olajat, melyet azután Indiában finomítanak, és a végterméket eladják a világpiacon Made in India címkével.
Oroszország július közepétől fogva már rendszeresen a G7-EU-Ausztrália trió által kimért árküszöb fölött kínálja az olaját Indiának, egyből nyolchavi csúcsra is törtek a bevételek. Közben, mint kiderült, már rögtön a tavalyi bevezetése óta ki is játszották az ársapkát, és ehhez mit sem sejtő nyugati cégek egész sora asszisztált. Egy friss moszkvai bejelentés alapján pedig nemsokára tovább mélyítik a globális olajhiányt, még jobban felhajtva az árakat, úgy, hogy idén világszinten rekordfogyasztás várható. Itthon is rohamosan drágul a benzin és a dízel, és jövőre még rosszabb lesz a helyzet.
Az olajcég alá tartozó szlovák Slovnaft jelenleg a szankcióktól mentesen exportálhat orosz olajból finomított termékeket Csehországba, és a magyar külügy azt szeretné, ha ez még legalább egy évig így maradna.
A külgazdasági és külügyminiszter nem tervezi az orosz olaj és gáz ellátás csökkentését, sőt partnerként megegyezés született még Törökországgal és Azerbajdzsánnal is.
Hordónként akár 25 dollárral drágábban adhatja Oroszország az olaját, mint amit a jegyzett árak sugallnak. Ezzel enyhíthetik a nyugati szankciók hatását.
Az olajtársaság azt közölte, hogy felkészült a korlátozásra.