Csökkent a hal áfája, most olcsóbban lehet venni
A pontynál ugyan csak néhány száz forint a csökkenés, de a lazacnál már inkább érzékelhető.
A pontynál ugyan csak néhány száz forint a csökkenés, de a lazacnál már inkább érzékelhető.
A magyarok jószerével csak karácsonykor fogyasztanak halat, főleg pontyot, jövőre azonban jelentősen csökkenhet a halak ára a 27 százalékos áfa 5 százalékosra csökkentésének köszönhetően – mondta a Népszavának Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szóvivője, az Aranyponty Kft. tulajdonosa.
Nagyon kevés halat eszünk, ez európai összevetésben még szembetűnőbb. Az EU statisztikái szerint egy magyar polgár 5,3 kilogramm halat fogyaszt évente. Egy portugál majdnem 57-et. De lesz-e változás?
A magyarok alig esznek halat, egy akasztói vállalkozó mégis meglátta a fantáziát ebben az üzletágban. Szabó József a virágkertészetről váltott, pedig saját bevallása szerint annyit tudott a halról, hogy vízben úszik. Pontya mára a legjobb budapesti éttermek étlapjára is felkerült.
A legnépszerűbb horgászhalból 23-50 tonnányit telepítenek a Balatonba. Indul a pecás szezon, a halőrök is éberek lesznek.
Ezt a halat 2014-ben, 2015-ben és most 2016-ban is kifogták, de egyre csak nő.
Egy nap, öt hír, amiről mindenki beszél: Orbán Viktor beteg, de mindenhol róla van szó; újabb áldozat számolt be egy évtizedekkel ezelőtti uszodai, szintén a Margitszigeten történt erőszakról; idehaza ma biztos sokan eláztak a több hullámban támadó esőzésektől; itt az ideje elkezdeni felkészülni a hamarosan alaposan megdráguló kazáncserékre; és kiderült, mi köze a mateknak a szexhez.
Herpeszvírust készül bevetni a pontyok ellen az ausztrál kormány, amely 11 millió ausztrál dollárt, azaz 2,2 milliárd forint áldoz a költségvetésből az ország legpusztítóbb édesvízi kártevőinek kiirtására.
A halak közti népszerűségi verseny élére egyértelműen a ponty úszott be – ezt kedvelik leginkább a magyarok. A halfogyasztási szokásainkról készített felmérés szerint a magyarok 66%-a hipermarketben vásárol halat, a legfontosabb szempont pedig nem az ár, hanem a megbízhatóság.
Sikerrel vizsgázott a Hatvan melletti Kavicsbánya tavon az a halfelderítő modellhajó, amelyet egy kecskeméti villamosmérnök épített – közölte a heol.hu Heves megyei híroldal.
Élve szállítják a halakat a kifogás után, ami illegális.