Nem csillapodik az izlandi vulkán
Nem fog megnyugodni a közeljövőben az Eyjafjallajökull izlandi vulkán, amely hétfőn újabb zavarokat okozott az európai légiközlekedésben - közölték izlandi geológusok.
Nem fog megnyugodni a közeljövőben az Eyjafjallajökull izlandi vulkán, amely hétfőn újabb zavarokat okozott az európai légiközlekedésben - közölték izlandi geológusok.
Idomított vándorsólymok járőröznek a Ferihegyi repülőtér légterében, hogy távol tartsák a repülés biztonságát veszélyeztető madárcsapatokat a fel- és leszálló gépek közeléből. Ezt a különleges, élő védelmi rendszert a Falcon Guard Kft. üzemelteti, és vezényletével összesen nyolc speciális képzést kapott sólyom óvja a magasban az utasok és a hajtóművek épségét.
A magyar motoros repülés századik évfordulójára új repülőgépekkel gyarapodott a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MMKM) Repüléstörténeti és Űrhajózási kiállítása - mondta el Kócziánné Szentpéteri Erzsébet, az MMKM főigazgatója és Szabó Attila muzeológus szerda délelőtt a téli szünet után újra megnyílt tárlat helyszínén, a Petőfi Csarnok emeletén.
A korábban elrendelt légtérkorlátozásokat figyelmen kívül hagyva újra indít egyes járatokat hétfő estétől Németország két legnagyobb légitársasága, a Lufthansa és az Air Berlin.
Az európai hatóságok és szolgáltatók egyetértenek abban, hogy az európai légteret biztonsági szempontból osszák fel háromféle - tiltott, akadálytalanul, valamint kockázatosan repülhető - zónára - mondta Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter.
A nagy európai légitársaságok mind végeztek utasok nélküli próbarepüléseket a hétvégén azzal a céllal, hogy megtudják: az izlandi vulkáni hamu okoz-e kárt a gépekben, az első vizsgálatok alapján arra jutottak, hogy nem.
Eltúlzottnak nevezte a légtér-zárlatot és emiatt bírálta az illetékes hatóságokat vasárnap a két legnagyobb német légitársaság.
A gazdasági válság miatt a légitársaságok napi gondokkal küzdenek, a verseny egyre kiélezettebb, a stewardess szakma pedig már egyáltalán nem álomfoglalkozás. A légikísérők ugyanis egyre merészebb eszközökhöz folyamodnak, hogy tüntessenek, reklámozzanak, közben pedig a klasszikus szexista imázs visszatérni látszik. Ami persze a meztelenkedés esetében egyáltalán nem is meglepő.
Végre összejött a pénz az emberrepítő gyártására, a légi járműre, amely kétputtonyos hátizsákszerűség, és amely 200 lóerejével és két légcsavarjával képes embert reptetni.
Alig egy hónap telt el azóta, hogy a Northwest Airlines 188-as járata a pilóták mulasztása miatt egész egyszerűen a levegőben maradt, máris hatalmas vita folyik az amerikai törvényhozásban arról, hogyan kellene szigorítani a repülőgépek vezetőinek munkamenetét. Mindeközben Európában az ittas pilótákkal van egyre több probléma, és a jelenség aggasztó mértéke szintén változásért kiált.