Kétszeresére nőtt a Heathrow utasforgalma augusztusban
A londoni Heathrow repülőtér utasainak száma több mint kétszeresére, nagyjábóé hatmillióra nőtt augusztusban 2021 azonos hónapjához képest.
A londoni Heathrow repülőtér utasainak száma több mint kétszeresére, nagyjábóé hatmillióra nőtt augusztusban 2021 azonos hónapjához képest.
Miután a kutya jelzett, a mű-mozgáskorlátozott felkelt, és egyszerűen megpróbált elsétálni. Nem jutott messzire.
A baleset akkor történt, amikor a Cessna típusú repülők megközelítették a repülőteret.
A légi közlekedést érintő káosz, a túlzsúfoltság és a személyzethiány miatt a világ egyik legforgalmasabb repülőtere legalább október 29-ig meghosszabbítja utaslétszám-korlátozását járatain. Az utazni kívánóknak járatszám-csökkentésekkel és áremelésekkel kell számolniuk.
A hatóságok vizsgálatot indítottak az ügyben.
Velük találkozik legkevésbé a reptéri utas, mégis kulcsfontosságú a szerepük a repülésbiztonságban és a menetrend betartásában. A hvg360 az európai légi közlekedési káosz árnyékában eddig több tucat pilótával és légiutas-kísérővel interjúzott, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat, és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk harmadik, egyben befejező részében földi kiszolgálók mesélnek arról, mennyit lehet keresni egy reptéren, mi az, amit eltitkolnak az utasok elől, és hogyan látják a mostani európai légi közlekedési káoszt.
A görög Szkiáthosz szigeten minden gép alacsonyan landol, ezért sok turista jár ki a leszállópálya mellé, de a Wizz Air egyik járata a legtapasztaltabbakat is meglepte.
Két kanadai reptéren a legrosszabb a helyzet, ott több mint a repülőgépek fele késett.
Megvan az esti program utazás előtt.
Szomália fővárosánál egy Fokker 50-es gép készülődött a leszálláshoz, amikor váratlanul lezuhant.
Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép – mondta egy utas.
A feltámadó nemzetközi turizmus padlóra küldte a légiközlekedési iparágat. A forgalom ugyan elmarad a 2019-estől, de a leépült kapacitások ezt sem képesek kezelni.
A személyzet többször is megpróbálta elfogni, de az állat mindig meglógott.
A francia balesetkivizsgáló szervezet, a BEA jelentése szerint a légii rányítás rossz adatokat közölt a pilótákkal a leszállás előtt, ami majdnem balesethez vezetett.
Elsősorban a földi kiszolgálásban jelentős a munkaerőhiány, az utasszám ezért kezdi meghaladni a kapacitásaikat.
Nagy a munkaerőhiány, ezt szenvedik meg most azok, akik Frankfurtból és Münchenből repültek volna.
Hetek óta tart a káosz az európai repülőtereken, a hétvégén a Ryanair spanyol személyzete jelentette be, hogy júliusban 12 napot sztrájkolnak. A jellemzően a földi kiszolgáló személyzet hiánya miatt kialakult torlódások, késések, járattörlések már Ferihegyet sem kímélik. Az utasok közül azonban még mindig kevesen tudják, hogy törlés, késés vagy akár megtagadott beszállítás esetén milyen jogaik vannak. Mikor jár a szállodai elhelyezés, milyen esetben kaphatunk transzfert, vagy akár több száz euró kártalanítást – Salamon András jogi tanácsadó segítségével minden lehetőséget végigvettünk.
„Más üzleti lehetőségeket” keres Peter Bellew, miután több ezer járatot törölt a légitársaság.
Légikísérő-hiány jöhet az ír légitársaság gépein a spanyol szakszervezetek döntése értelmében. A Ryanair cáfolja, hogy baj lehet.