Az EasyJet azt kéri az utasoktól, hogy a repülés előtti napon adják le a csomagjaikat a reptereken
Megvan az esti program utazás előtt.
Megvan az esti program utazás előtt.
Szomália fővárosánál egy Fokker 50-es gép készülődött a leszálláshoz, amikor váratlanul lezuhant.
Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép – mondta egy utas.
A feltámadó nemzetközi turizmus padlóra küldte a légiközlekedési iparágat. A forgalom ugyan elmarad a 2019-estől, de a leépült kapacitások ezt sem képesek kezelni.
A személyzet többször is megpróbálta elfogni, de az állat mindig meglógott.
A francia balesetkivizsgáló szervezet, a BEA jelentése szerint a légii rányítás rossz adatokat közölt a pilótákkal a leszállás előtt, ami majdnem balesethez vezetett.
Elsősorban a földi kiszolgálásban jelentős a munkaerőhiány, az utasszám ezért kezdi meghaladni a kapacitásaikat.
Nagy a munkaerőhiány, ezt szenvedik meg most azok, akik Frankfurtból és Münchenből repültek volna.
Hetek óta tart a káosz az európai repülőtereken, a hétvégén a Ryanair spanyol személyzete jelentette be, hogy júliusban 12 napot sztrájkolnak. A jellemzően a földi kiszolgáló személyzet hiánya miatt kialakult torlódások, késések, járattörlések már Ferihegyet sem kímélik. Az utasok közül azonban még mindig kevesen tudják, hogy törlés, késés vagy akár megtagadott beszállítás esetén milyen jogaik vannak. Mikor jár a szállodai elhelyezés, milyen esetben kaphatunk transzfert, vagy akár több száz euró kártalanítást – Salamon András jogi tanácsadó segítségével minden lehetőséget végigvettünk.
„Más üzleti lehetőségeket” keres Peter Bellew, miután több ezer járatot törölt a légitársaság.
Légikísérő-hiány jöhet az ír légitársaság gépein a spanyol szakszervezetek döntése értelmében. A Ryanair cáfolja, hogy baj lehet.
Az eddiginél sokkal magasabb inflációs előrejelzést tett közzé az alapkamaton is nagyot emelő MNB; a hőhullám alatt vízhiány lett a budai agglomerációban; Pest és Nógrád megye sok településén eközben a hulladék szállítása akadozik. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A német repülőtereken annyira kevés a dolgozó, hogy a német kormány felgyorsítja a vízumok kiadását.
Járattörlések, több órás késések, kígyózó sorok – komoly gondokat okozott a nagyobb európai repülőtereken a koronavírus utáni újraindulás. Miközben egyre többen akarnak utazni, a repülőtéri kiszolgáló cégek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal küzdenek. Ferihegyen a késésekkel és a növekvő utasforgalommal egyelőre meg tudnak birkózni, de a külföldi problémák az ide utazók életét is megkeseríthetik.
Az elmúlt napokban attól volt hangos a sajtó főként külföldön, de azért itthon is, hogy Európa több repülőterén is irdatlan káosz uralkodik, az utasok órákat állnak sorban, tömegével késik le a gépeiket, és már az is jó, ha a járat kisebb-nagyobb késéssel el tud indulni. De jár-e bármilyen kártérítés ilyen esetben az utasoknak, kiterjed-e erre az utasbiztosítás?
A repülőtér vezérigazgatója szerint „kisebb fennakadások” beszélt, de voltak, akik órákig vártak a csomagjukra.
Valószínűleg az ejtőernyő hibája okozta a tragédiát.