#repülőtér







 

"Itthon tanárként kényelmesebb életem van, mint a müncheni reptéren volt földi kiszolgálóként"

Velük találkozik legkevésbé a reptéri utas, mégis kulcsfontosságú a szerepük a repülésbiztonságban és a menetrend betartásában. A hvg360 az európai légi közlekedési káosz árnyékában eddig több tucat pilótával és légiutas-kísérővel interjúzott, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat, és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk harmadik, egyben befejező részében földi kiszolgálók mesélnek arról, mennyit lehet keresni egy reptéren, mi az, amit eltitkolnak az utasok elől, és hogyan látják a mostani európai légi közlekedési káoszt.












Törölték a repülőjáratát, vagy órákat késett? Elmondjuk, hogyan kaphat segítséget vagy kártalanítást
 

Törölték a repülőjáratát, vagy órákat késett? Elmondjuk, hogyan kaphat segítséget vagy kártalanítást

Hetek óta tart a káosz az európai repülőtereken, a hétvégén a Ryanair spanyol személyzete jelentette be, hogy júliusban 12 napot sztrájkolnak. A jellemzően a földi kiszolgáló személyzet hiánya miatt kialakult torlódások, késések, járattörlések már Ferihegyet sem kímélik. Az utasok közül azonban még mindig kevesen tudják, hogy törlés, késés vagy akár megtagadott beszállítás esetén milyen jogaik vannak. Mikor jár a szállodai elhelyezés, milyen esetben kaphatunk transzfert, vagy akár több száz euró kártalanítást – Salamon András jogi tanácsadó segítségével minden lehetőséget végigvettünk.