Otthagyja a színpadot Szombathy Gyula
Ötvenkét éves színész pályafutás után hagyja ott végleg a színpadot Szombathy Gyula. A 72 éves művész a Tháliában lépett fel utoljára.
Ötvenkét éves színész pályafutás után hagyja ott végleg a színpadot Szombathy Gyula. A 72 éves művész a Tháliában lépett fel utoljára.
A legfőbb kérdés a Játékszín új bemutatójával kapcsolatban az, hogy van-e értelme egy apró, finom gesztusokra épülő kultfilm történetét színpadra vinni? Bármennyire zseniális Hirtling István és Vadász Gábor az Életrevalókban, a válasz erősen kétséges.
„Anya, most megértettem, mi a háború!” - Kováts Adél azt meséli, ez tört ki a lányából, miután látta őt a Futótűz hősnőjét játszani. A Radnóti igazgatója mesélt a darabválasztás üzenetéről, a megjelenített drámáról, a szavak erejéről a színpadon és a mindennapokban, és a színházról, amelyet elképzelt, s egy éve megvalósítani próbál.
A türingiai Gera város színházának négy színészét és énekesét újra és újra vegzálták a bőrszínük miatt, a művészeknél most betelt a pohár. Az igazgató szerint ez az első eset, hogy valaki rasszista támadások miatt távozik a színháztól, amelynek 300 munkatársa közül minden hatodik külföldi, a balett-társulatban például csak egyetlen német van.
A kompromisszumkeresést nem tartja megalkuvásnak. Bár tudja, hogy a Magyar Teátrumi Társaság abszolút uralja most a magyar színházat, szót tud érteni Vidnyánszky Attilával. Nemrég megjelent önéletrajzi kötetében szót ejt a Nemzeti Színház körüli sérelmeiről, és arról is, megérte-e a karrierje miatt cserbenhagyni élete legfontosabb szereplőit. Jordán Tamással beszélgettünk.
A Nemzeti Lovas Színház Hófehér és a hét törpe című, tobozmiriggyel fűszerezett szürreális musicalje új értelmet adott a „kegyetlen színház” fogalmának. Olyan volt, mint felriadni Cinkotán, miután az emberrel elszállt az éjszakai busz. A művészeti lórúgás után három nappal se tudom még, titkon nem egy CIA-kísérlet alanya voltam-e, de a kisgyerekek imádták.
Az Apám ablakából az ég pénteki bemutatója hamar telt házas lett. Szabó Balázs önálló projektként dolgozott együtt a darabon a Magyar Állami Népi Együttessel. A főpróbahét előtt beszéltünk vele és a Hagyományok Háza főigazgatójával, Kelemen Lászlóval.
Hogyan lehet gondolkodó emberként feldolgozni azt, ha valaki beleszületik egy társadalmi csoportba, ahonnan nem lehet, nem tud kitörni? – teszi fel a kérdést Bodó Vikor az Egy őrült naplójában. Miért nem szabad „őrültet játszani”? Mit gondol a politikai szereplőkről? Mivel jár, ha valaki „leteszi a függőségét”? Interjú.