Taxisokat ellenőrzött a BKK – lesújtó eredménnyel
3300 ellenőrzésből 2400 esetben volt jogsértés.
3300 ellenőrzésből 2400 esetben volt jogsértés.
Tovább folytatja kockázatos üzleti stratégiáját a taxizás forradalmát elindító kaliforniai cég, melyet a tőzsdén még mindig nem jegyeznek. Ennek ellenére tavaly több mint megkétszerezte üzleti forgalmát, mely meghaladta a 20 milliárd dollárt. Ez a hatszorosa a 2014-es üzleti forgalomnak.
Az Uber előtt jelent meg Magyarországon a Wundercar fuvarmegosztó szolgáltatás, és még jóval az Uber kivonulása előtt - de más okból - leállt. Szép csendben intézte, nemlétéről ez az első sajtópublikáció.
Miután hosszas egyeztetés után a kormány végül úgy döntött, hogy a taxisok mellett teszi le voksát és akár a rendszámtábla levételével is büntetheti az uberes sofőröket, az amerikai cég magyar képviseleténél a megdöbbenést követően válaszcsapásra készülnek.
Hétfőtől érvényes a közösségi személyszállító alkalmazás új akcióterve, amelyet a taxistüntetésre és a kormány elvárásaira reagálva állítottak össze. Úgy tudni, ennek ellenére még a régi, laza szabályok szerint is lehet uberezni.
Harpreet Devi minden bizonnyal a legőrültebb személyszállító kisiparos a világon, 11 éve rükvercben van a kocsija.
Magyarországi álláshelyeket hirdetett meg a világ taxisainak rémálom cége, az Uber. A cég okostelefonos applikációval robbant be a fuvarozási piacra, kiiktatja a taxitársaságokat a rendszerből, és közvetlenül összekapcsolja a kínálatot a kereslettel. A cég ellen Európa-szerte tüntetnek a taxisok, a magyar kollégáik azonban nem aggódnak.
A Budapesten kialakult rendszerben a taxisnak vagy az utast, vagy az államot át kell vernie, hogy boldoguljon. A helyzeten némiképp lazít egyet az új rendelettel beköszöntő fix tarifa, de a 10 éves korhatáron sok taxis elvérezhet. Igaz, ha ez lesz érvényben vidéken is, akkor ott még többen elbukhatnak, abból pedig botrány van. Ez lehet a pesti taxisok egyik reménye.
Az év elején lépett hatályba a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló fővárosi rendelet módosítása, amelynek hatására az eddiginél szigorúbb feltételekkel lehet csak taxizni Budapesten, a helyi iparűzési adó befizetése előfeltétele a használati engedélyek kibocsátásának - közölte a BKK.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint rendeletalkotási jogot kellene kapniuk az önkormányzatoknak arra, hogy a taxis közlekedést szabályozzák.
Éppen egy éve kezdődött a fővárosi taxisok utasszíveket melengető árháborúja azzal, hogy a Taxi 4 az akkori, kilométerenkénti 220–240 forintos tarifát 184 forintosra nyomta le. Mások válaszul még lejjebb mentek.
Tíz-húsz százalékkal csökkent az év első hónapjaiban a taxis fuvarok száma, azóta pedig alacsony szinten stagnál - olvasható a Világgazdaság szerdai számában.