Taxisokat ellenőrzött a BKK – lesújtó eredménnyel
3300 ellenőrzésből 2400 esetben volt jogsértés.
3300 ellenőrzésből 2400 esetben volt jogsértés.
Tovább folytatja kockázatos üzleti stratégiáját a taxizás forradalmát elindító kaliforniai cég, melyet a tőzsdén még mindig nem jegyeznek. Ennek ellenére tavaly több mint megkétszerezte üzleti forgalmát, mely meghaladta a 20 milliárd dollárt. Ez a hatszorosa a 2014-es üzleti forgalomnak.
A Taxify alig hat hónap alatt megduplázta magyarországi flottája méretét, így már 200 autóval van jelen a főváros taxi piacán. Az elmúlt félévben közel negyedmillió fuvart bonyolított le Budapesten a cég. Idei terveik között szerepel a vidéki indulás, valamint erősítik a céges ügyfélkört is.
Egy éven keresztül csaknem tízmillió forintért járhatnak taxival repülőtérre a képviselők és mehetnek haza késő este az Országház dolgozói. 2012-13 között 21,6 milliót költöttek el ugyanerre – írja a Bors.
Az Uber előtt jelent meg Magyarországon a Wundercar fuvarmegosztó szolgáltatás, és még jóval az Uber kivonulása előtt - de más okból - leállt. Szép csendben intézte, nemlétéről ez az első sajtópublikáció.
Miután hosszas egyeztetés után a kormány végül úgy döntött, hogy a taxisok mellett teszi le voksát és akár a rendszámtábla levételével is büntetheti az uberes sofőröket, az amerikai cég magyar képviseleténél a megdöbbenést követően válaszcsapásra készülnek.
Hétfőtől érvényes a közösségi személyszállító alkalmazás új akcióterve, amelyet a taxistüntetésre és a kormány elvárásaira reagálva állítottak össze. Úgy tudni, ennek ellenére még a régi, laza szabályok szerint is lehet uberezni.
Harpreet Devi minden bizonnyal a legőrültebb személyszállító kisiparos a világon, 11 éve rükvercben van a kocsija.
Magyarországi álláshelyeket hirdetett meg a világ taxisainak rémálom cége, az Uber. A cég okostelefonos applikációval robbant be a fuvarozási piacra, kiiktatja a taxitársaságokat a rendszerből, és közvetlenül összekapcsolja a kínálatot a kereslettel. A cég ellen Európa-szerte tüntetnek a taxisok, a magyar kollégáik azonban nem aggódnak.
A Budapesten kialakult rendszerben a taxisnak vagy az utast, vagy az államot át kell vernie, hogy boldoguljon. A helyzeten némiképp lazít egyet az új rendelettel beköszöntő fix tarifa, de a 10 éves korhatáron sok taxis elvérezhet. Igaz, ha ez lesz érvényben vidéken is, akkor ott még többen elbukhatnak, abból pedig botrány van. Ez lehet a pesti taxisok egyik reménye.
Az év elején lépett hatályba a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló fővárosi rendelet módosítása, amelynek hatására az eddiginél szigorúbb feltételekkel lehet csak taxizni Budapesten, a helyi iparűzési adó befizetése előfeltétele a használati engedélyek kibocsátásának - közölte a BKK.
A 18-59 éves budapestiek egyharmada sohasem ül taxiba, akik mégis megteszik, azok szerint a tarifák magasak - derül ki a Szonda Ipsos által februárban végzett közvélemény-kutatásból.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint rendeletalkotási jogot kellene kapniuk az önkormányzatoknak arra, hogy a taxis közlekedést szabályozzák.
A taxikra kiterjedő, fokozott ellenőrzést tartott kedden a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) és több szervezet a turisztikailag frekventált fővárosi pályaudvarok környékén.
Éppen egy éve kezdődött a fővárosi taxisok utasszíveket melengető árháborúja azzal, hogy a Taxi 4 az akkori, kilométerenkénti 220–240 forintos tarifát 184 forintosra nyomta le. Mások válaszul még lejjebb mentek.
Tíz-húsz százalékkal csökkent az év első hónapjaiban a taxis fuvarok száma, azóta pedig alacsony szinten stagnál - olvasható a Világgazdaság szerdai számában.