Hétfőtől nem jönnek be Budapestre a lajosmizsei vonatok
Felújítási munkálatokat végeznek, emiatt vonatpótló autóbuszok közlekednek Kőbánya-Kispest és Dabas között.
Felújítási munkálatokat végeznek, emiatt vonatpótló autóbuszok közlekednek Kőbánya-Kispest és Dabas között.
Rózsaszínre festettek egy japán nagy sebességű vasúti szerelvényt. A Hello Kitty-s vonatokkal a turizmust szeretnék népszerűsíteni.
Nagy egyezkedés ment az EU menekültpolitikájának további lépéseiről; 330 forintot is kellett adni egy euróért; kiderült, hogy évente 150-szer hibásodott meg a 15,5 milliárdért vett vasúti biztosítóberendezés. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója
Japánban 1964-ben építették meg a világ első gyorsvasútját, a Shinkansent, és azóta nem csak ezt használták már millióan, hanem a világ több pontján is megtalálható maglev vasúti rendszert is, mely a mágneses levitáció segítésével most már akár 600 km/h sebességre is képes. Ezt a különleges vonatot mutatja be a Grandiózus vonatok című 6 részes sorozat első epizódja.
Ilyen az, amikor a teherszállítmány pihentetése miatt lényegében lehetetlenné válik a gyalogosok normál közlekedése.
Leszakadt a felsővezeték Székesfehérvár után, ezért a Balaton felé haladó vonatok 30-60 perces késéssel közlekednek. A hibát csak kora estére javítják ki.
A korábbi óránkénti 60-80 kilométer helyett többnyire óránkénti 100, a be nem épített területeken 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok a dél-balatoni vasútvonalon.
A Boring Co. több milliárd dollárért építi meg a chicagói reptérhez vezető nagy sebességű vonatot. Autó, űrhajó, vonat – Musk lassan kipipál mindent, ami egy kisfiú álma.
A hétvégétől jön a nyári menetrend a vasúton.
Omladoznak az állomások, beáznak a pályaudvarok, csúcsra jár a teljes budapesti vasúthálózat. Százmilliárdokra lenne szükség a fővárosi vasúti infrastruktúra modernizálására, tervekből nincs is hiány, pénz viszont nincs erre.
Korábban úgy volt, hogy 2019-ig mindhárom forgalmas budapesti vasútállomás megújul, a MÁV lapunknak küldött válaszában azonban azt írja, Kőbánya-Kispest rehabilitációjára új közbeszerzést kellett kiírni, így a munkák jó esetben is eltartanak 2021 végéig, Zugló és Kőbánya alsó felújítására pedig nincsen forrásuk.
A magyar mérnökök által meghatározott pénzügyi keret 525 milliárd forint, plusz 10 százaléknyi tartalék.
Hétmilliárd forinttal több bért fizettek ki tavaly a MÁV-csoportnál, mint egy évvel korábban, a cég új megoldásokat is keres, hogy megtartsa a dolgozóit.