Navracsics: Május végétől pályázhatnak a fiatalok az ingyenes uniós vonatbérletre
Az Európát átszelő utazások legfeljebb harminc naposak lehetnek, egyéni utazásra és legfeljebb ötfős csoportos utazásra lehet pályázni.
Az Európát átszelő utazások legfeljebb harminc naposak lehetnek, egyéni utazásra és legfeljebb ötfős csoportos utazásra lehet pályázni.
Az eset Kőbánya alsó állomásnál történt. A vonatot ennek ellenére az utasokkal együtt továbbengedték a zuglói állomásra, egy darabig úgy tűnt, hogy ott félreáll, de végül folytatta útját a Nyugati pályaudvar felé, és háromnegyed órás késéssel megérkezett a pályaudvarra. Ott több utas is arról érdeklődött a kalauznál, hogy hogyan lehet igazolást kérni a MÁV-tól a késésért.
Hiába van EU-s irányelv arról, hogy a nagyobb késések után a jegyár egy részét vissza kell téríteni, a román vasút nem ülteti át ezt a gyakorlatba, mert csődbe jutna.
Elvileg elkezdődhetne nemsokára az észak-balatoni vasútvonal korszerűsítése. Budapest és Tapolca között a beruházás után is változatlan maradna a menetidő, de Balatonfüredről már hamarabb elérhető lenne vonattal Budapest az elképzelések szerint.
A MÁV előbb elküldte az adatokat, hogy tavaly 1,8 millió percet késtek a vonatok, majd elmondta, miért téves ebből arra következtetni, hogy baj lenne.
Mondhatni, faék egyszerűségű megoldással sikerült végül megfékezni a vonatot, ami szerencsére lelassult már a következő állomásnál.
Az indiai állami vasúti társaság az 1,3 milliárdos ország legnagyobb állami cége. Alkalmazottainak összlétszáma 1,3 millió, tehát minden ezredik indiai vasutas vagy a vasút szolgálatában dolgozik.
Pénzt és fáradságot nem kímélve a térség első szuperexpresszével akarja meglepni az Orbán-kormány a választóit a román–magyar határ mindkét oldalán.
A kormány reformjai elleni tiltakozás nemzetközi vonalakat is érint. Az Air France légitársaság dolgozóinak egy része pedig fizetésemelést követelve áll le.
A Knorr-Bremse vasúti üzletága Budapesten indította el a 3D-s fémnyomtatás bevezetésének vizsgálatát. Az új technológiától a prototípusok, az egyedi gyártóeszközök és pótalkatrészek gyártási idejének jelentős csökkenését várják. A fémnyomtatót hosszútávon a fékrendszerek gyártásában is alkalmazhatja majd a világ legnagyobb vasúti fékrendszereket fejlesztő- és gyártó vállalata a megfelelő jóváhagyási folyamat sikeres lezárása után.
Közel duplájára nő azoknak a vonalaknak a száma, ahol az online jegyvásárláshoz 20 százalékos kedvezményt kínál a MÁV.
A Budapest és Bukarest közötti vasúti infrastruktúra alkalmatlan arra, hogy fejlesszék, újat kell építeni, ha gyorsvasutat akarnak. Akár 3000 milliárd forint is lehet a költség.
A burkolat a jelek szerint alig néhány évnyi használatot követően kezdi felmondani a szolgálatot.
Elég volt egy újabb felsővezeték-szakadás, és olvasóink a hajukat tépve írtak, telefonáltak szerkesztőségünkbe, hogy elmondják, mit művel velük, állomásokon vagy vonatokon ácsorgókkal a MÁV. A vasúttársaság azonban állítja, náluk minden rendben volt, ők tájékoztattak mindenkit. Valaki nyilvánvalóan nem mond igazat, vagy egy párhuzamos világban él. Az eseten túl vagyunk, de bármikor ismét előállhat, így megnéztük, hol a hiba. Kiderült: sok hiba van.
A most közzétett hivatalos becslés szerint a román GDP 2017-ben hét százalékkal nőtt (a magyar néggyel). Ezzel szomszédunk a kontinens legjobbjai közé tartozik, már ami a statisztika szerint kimutatott bővülést illeti. De azért vannak szkeptikus hangok.
Hétfő után kedden is leszakadt egy felsővezeték Rákosrendezőnél. A MÁV-Start szerint késő délutánra állhat helyre a forgalom.
Átlagosan egymilliárd forintnál is több pénzbe kerül egy kilométer pályafelújítás, egy perc gyorsulást pedig kilencmilliárd forintból tudtak kihozni.
Személyvonat gépkocsival ütközött Hernádnál.
Szinte semmi eredménye nem lesz a január elején meghirdetett észak-balatoni vasútvonal-felújításnak, mert a beruházás után is 80 km/órával cammognak majd a vonatok, az állomások többségéhez pedig nem nyúlnak hozzá. Kicsit több pénzből komoly eredményeket lehetne elérni.