Alig több, mint egy óra alatt el lehet jutni a Balatonhoz Budapestről – ígéri a MÁV
A hétvégétől jön a nyári menetrend a vasúton.
A hétvégétől jön a nyári menetrend a vasúton.
Omladoznak az állomások, beáznak a pályaudvarok, csúcsra jár a teljes budapesti vasúthálózat. Százmilliárdokra lenne szükség a fővárosi vasúti infrastruktúra modernizálására, tervekből nincs is hiány, pénz viszont nincs erre.
Korábban úgy volt, hogy 2019-ig mindhárom forgalmas budapesti vasútállomás megújul, a MÁV lapunknak küldött válaszában azonban azt írja, Kőbánya-Kispest rehabilitációjára új közbeszerzést kellett kiírni, így a munkák jó esetben is eltartanak 2021 végéig, Zugló és Kőbánya alsó felújítására pedig nincsen forrásuk.
Orbán Viktor és Soros György szerint is közelít az európai válság; 54 ezer forinttal többet kapnak a nyugdíjasok jövőre; egyetlen országban sem talált annyi gyanúsan elköltött pénzt az OLAF, mint itt. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A magyar mérnökök által meghatározott pénzügyi keret 525 milliárd forint, plusz 10 százaléknyi tartalék.
Vázoljuk, hogy milyen munkát végeztek a zöldterület karbantartásával foglalkozó szakemberek.
Harlemi állapotokra panaszkodott a vasutas szakszervezet, a MÁV most válaszolt. Tavaly átlagosan négynaponta támadtak ellenőrre, egy vonalon volt az összes eset több mint harmada.
Hétmilliárd forinttal több bért fizettek ki tavaly a MÁV-csoportnál, mint egy évvel korábban, a cég új megoldásokat is keres, hogy megtartsa a dolgozóit.
Az RTL Híradója szerint több vasútállomáson sem fogadnak el az automaták bankkártyát, noha eredetileg alkalmasak lennének erre. A MÁV szerint a hiba kijavítása folyamatban van, csak az eredeti gyártó túl drágán végezné el a munkát, ezért inkább más kivitelezőt kerestek, az pedig tovább tart.
Sok - hangsúlyozottan pozitív - változásra számíthatnak a Balatonra vonatozók: megduplázza a Déli-partra tartó expressz vonatok számát a MÁV-Start, eltörli a parti települések között a pótjegyeket, és könnyebb lesz az átszállás Tapolca felé. Megmaradnak a jól ismert vonatnevek, és az északi-partra tartóknak is kevesebbszer kell majd átszállniuk.
A HÉV-vonalak teljes körű megújítása, a repülőtéri összeköttetés megteremtése, a budapesti fejpályaudvarok kapacitásának bővítése, épületeinek és vágányainak felújítása, valamint a fővároson belüli vasúti szakaszok megújítása és a digitalizáció a következő fejlesztési ciklus főbb pillérei a MÁV-nál.
Összesen 375 berendezést rendelhetnek, valamint opcionálisan még 110-et, 4,7 milliárd forintért.
Több vágányon nem jártak a vonatok. Van olyan szerelvény, amelyik egy órát is késhet akár, és olyan is volt, amelyet el sem indítottak.
Nemcsak az online és automatás vásárlások száma nőtt jelentősen, hanem az e-vonatjegyek száma is, vagyis egyre kevesebben bajlódnak a jegyek kinyomtatásával.
Az előző ciklusban a Miniszterelnökséget miniszterként vezető Lázár János a Szeged és Hódmezővásárhely közé megálmodott tramtrainről beszélt egy pénteki háttérbeszélgetésen Vásárhelyen. Elmondta azt is, szerinte mit kellene fejleszteni még a térségben, ha Magyarország 2030-ra be akar kerülni az európai TOP 5-be.
Kezd röhejessé válni a felújított albertfalvai vasúti megálló liftjének története, amely évek óta kihasználatlanul ál, még soha, senki nem használhatta, és a MÁV csak ígérgette eddig a javítását és az üzembe helyezését.
Ma délelőtt a Budapest–Esztergom-vasútvonal megállóiban várakozók kicsit úgy érezhették, hogy visszarepültek az időben.
Rendőrségi intézkedés miatt nem járnak a vonatok Tiszakécske és Tószeg között.
A jogállamisághoz köthetik az EU-pénzek lehívását; az osztrákok az ott dolgozó, de nem Ausztriában élő magyarok gyerekein spórolnának; már a strandok büfései is nagy bajban vannak, annyi dolgozójuk megy inkább külföldre. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Az Európát átszelő utazások legfeljebb harminc naposak lehetnek, egyéni utazásra és legfeljebb ötfős csoportos utazásra lehet pályázni.