Súlyos vonatszerencsétlenség Egyiptomban, tizenöten meghaltak
Egyes források szerint már tizenöt halottja a Nílus deltavidékén történt szerdai vonatbalesetnek.
Egyes források szerint már tizenöt halottja a Nílus deltavidékén történt szerdai vonatbalesetnek.
A HÉV-kocsik döntő része régóta ütött-kopott már, de akad egy-két kivétel. Igaz, ugrásszerű minőségjavulásról azoknál sem lehet beszélni.
Elég volt egy újabb felsővezeték-szakadás, és olvasóink a hajukat tépve írtak, telefonáltak szerkesztőségünkbe, hogy elmondják, mit művel velük, állomásokon vagy vonatokon ácsorgókkal a MÁV. A vasúttársaság azonban állítja, náluk minden rendben volt, ők tájékoztattak mindenkit. Valaki nyilvánvalóan nem mond igazat, vagy egy párhuzamos világban él. Az eseten túl vagyunk, de bármikor ismét előállhat, így megnéztük, hol a hiba. Kiderült: sok hiba van.
Két személyvonat ütközött össze a niklasdorfi vasútállomásnál nem sokkal 13 óra előtt.
Amszterdamból Londonba eleinte fél órával hosszabb lesz az út, mint Londonból Amszterdamba az útlevélellenőrzés miatt, de később ez változhat.
Homlokegyenest másképp emlékezik a Budapest–Vác-vonalon egy felsővezeték-szakadás okozta hétfő-keddi káoszra a MÁV és az utazóközönség. Az utasok szerint nem volt megfelelő az tájékoztatás, ha volt egyáltalán, a vasúttársaság viszont állítja, a Nyugati pályaudvaron minden elvárhatót megtett azért, hogy informálja az utasokat.
A fiatal korában repülővel fosztogatni járó Repülős Gizihez képest Vonatos Feri bűnlajstroma jóval kisebb, de az ő trükkjére is érdemes odafigyelni, mert lehet, legközelebb pont bennünket próbálnak így kizsebelni.
Hétfő után kedden is leszakadt egy felsővezeték Rákosrendezőnél. A MÁV-Start szerint késő délutánra állhat helyre a forgalom.
Átlagosan egymilliárd forintnál is több pénzbe kerül egy kilométer pályafelújítás, egy perc gyorsulást pedig kilencmilliárd forintból tudtak kihozni.
Szinte semmi eredménye nem lesz a január elején meghirdetett észak-balatoni vasútvonal-felújításnak, mert a beruházás után is 80 km/órával cammognak majd a vonatok, az állomások többségéhez pedig nem nyúlnak hozzá. Kicsit több pénzből komoly eredményeket lehetne elérni.
Több tucatnyian megsérültek.
Japán kutatók kifejlesztettek egy környezetbarátnak nevezhető módszert a vasúti sínekre tévedő őzek elriasztásához. Az eredmények eddig biztatóak. Csak 2016-ból több mint hatszáz olyan esetről tud a japán közlekedési tárca, amikor sínekre tévedő őzek, illetve más állatok miatt akadozott egy vonat közlekedése vagy állt le teljesen.
Győr-Gyárváros vasúti megállónál történt a baleset.
A több száz utasra mindössze egyetlen WC jutott, de legalább volt fűtés és világítás.
Évtizedek óta probléma Tatabányán, hogy az egyik nem hivatalos vasúti átkelőnél nincs semmiféle jelzés vagy akadály, amely figyelmeztethetné az arra közlekedőket. Legutóbb egy ott játszó kisfiút gázolt halálra egy tehervonat, azelőtt pedig egy férfit. Az egyetlen átkelő jókora kitérőt jelent, de azzal sincs minden rendben. A helyiek megoldásért könyörögnek.
Bonyolult átszállások, lassú vonatok és mindenhol megálló buszok – valami ilyesmire kell készülnie annak, aki egyik vidéki nagyvárosból szeretne eljutni egy másikba. Megkerestük a legrosszabb és a legjobb példákat.
Csak egy vágányon járnak most a vonatok Pestszentlőrinc és Vecsés között.