Városban verhetetlen elektromos Smartokat vezettünk
A tisztán elektromos meghajtás kiválóan passzol a kifejezetten városi használatra szánt parányi mikroautókba, melyek hangtalanok, gyorsan, rövid idő alatt feltölthetők. És sajnos elég drágák.
A tisztán elektromos meghajtás kiválóan passzol a kifejezetten városi használatra szánt parányi mikroautókba, melyek hangtalanok, gyorsan, rövid idő alatt feltölthetők. És sajnos elég drágák.
Drón hozza az ablakunkba a konyhai alapanyagokat, kutyaként követ az elektromos teherhordó, és persze jönnek az önvezető autók.
Ha egy multicég ide szeretné küldeni az alkalmazottait, még regionális összehasonlításban is viszonylag keveset kell fizetnie nekik.
A magyarokról sokáig azt tartották, hogy nehezen mobilizálhatók, amire a felerősödő elvándorlás alaposan rácáfol. De mennyire vagyunk hajlandóak ingázni a jobb élet reményében? Erről kérdeztük Kiss János Péter szociológust, az ELTE Regionális Tudományi Tanszék tanárát, aki szerint a mai ingázók többen vannak, magasan képzettebbek, és már autóba ülnek, hogy eljussanak a munkába.
Megpályáztatták, mégsem valószínű, hogy a bejelentkezett települések közül bármelyik is megkapná idén a városi címet, aminek a feltételeit a kormány visszamenőleg módosította.
Megállíthatatlanul nő a városi népesség létszáma, s az urbanizáció káros hatásait sokan a magánvárosok építésével csökkentenék – írja az e heti HVG.
A hétker helyett a nyolcker a menő, Erzsébetváros drága és sznob vigalmi negyeddé változik, miközben a korábbi közösségi terek Józsefvárosban bukkanak fel, a hozzájuk kötődő kispénzű művész-, aktivista- és egyetemistaréteggel. Az épületek megújulnak ugyan, de a helyi lakosság nem bírja az ingatlanárakat követni. Nehéz megjósolni, hogy Budapest belső negyedei milyen ütemben alakulnak át, és hány embernek kell elhagynia az otthonát. A dzsentrifikációnak hívott folyamat nagy ütemben zajlik.
A mátészalkai műhelybe roncsvágó segítségével jutottak be a tűzoltók, a lángokat fél órán belül sikerült megfékezni. A tűzben nem sérült meg senki, de az anyagi kár jelentős.
Kína nem valószínű, hogy elköltözteti fővárosát, ám úgy tűnik, hogy kitágítják annak határait. A Peking-központú gazdasági régió három tartományt "kebelezne be", és így nagyobbra nőne, mint Uruguay területe. Az ötlet ugyanakkor nem biztos, hogy segíthet a főváros leterheltségének enyhítésén.
Négy nyugat-dunántúli, megyei jogú város nyert el támogatást a napokban kiemelt projektjének megvalósításához az Új Széchenyi Terv keretében: Nagykanizsa, Sopron, Szombathely és Zalaegerszeg összesen 1,6 milliárd forint uniós forrásból fejlesztheti a leromlott városi területeket - közölte a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Kevés lehetőségünk van, ha Budapesten zöldhöz szeretnénk jutni, főleg, ha némi intimitást is igénylünk hozzá. A Margitsziget-Kopaszi-gát-Normafa alkotta háromszög az első tavaszi napon bedugul, és ez így is marad őszig. Ha nem akarjuk, hogy a pléden napoztatott végtagjainkon kutyák és babakocsikerekek gördüljenek keresztül, még mindig van megoldás.