Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Sialkotban, Pakisztán egyik városában készül a világ focilabdáinak 40 százaléka. A több mint másfél milliós városban mintegy 100 cég foglalkozik labdakészítéssel, a gyártási folyamat ugyanakkor egyáltalán nem hatékony.
A pakisztáni Sialkotban készítik a világ focilabdáinak 40 százalékát – írja az Atlantic. Az 1,6 milliós városban nagy hagyományai vannak ennek az iparágnak: a térségben élő britek, akik focizni szerettek volna, a 19. század folyamán folyamatosan türelmetlenek voltak, mivel mindig várni kellett az import labdaszállítmányokra. 1889-ben azonban egy brit katona kilyukadt labdáját elvitette megstoppoltatni egy helyi mesterhez, majd mivel olyan jól sikerült a munka, rendelt egy szállítmány új labdát. 1982-ben már a sialkoti labdákat rúgták a foci vébén. Jelenleg mintegy 100 cég foglalkozik labdagyártással a városban.
Csakhogy egyáltalán nem hatékony módszerekkel készülnek a sporteszközök, egy amerikai kutatócsoport arra próbált meg választ találni, hogy ennek mi lehet az oka. Azt találták, hogy sokszor maguk a munkavállalók az akadályai új technológiák, innovációk bevezetésének. Mégpedig azért, mivel addig, míg rendesen megtanulják kezelni az új technológiát, kevesebb darab terméket tudnak leadni, ez pedig kisebb bért is jelent. Így sok esetben elhallgatják az új technológiák előnyeit, csak hogy nehogy csökkenjen a bérük.
A kutatók ugyanakkor komoly eredményt értek el azzal, hogy egy hónapig plusz pénzt juttattak a cégek dolgozóinak, a vállalkozások közül így nagyobb arányban kezdtek el alkalmazni új technológiákat. Mindez pedig azért is fontos megállapítás, mivel rávilágít arra, hogy mennyire fontos az, hogy a munkavállalók milyen élményekkel szembesülnek munkahelyükön, és ha erre a cég megfelelően, rugalmasan tud reagálni, akkor a hatékonyságot is növelni tudja, és az innovációt nem kaszálják el már az első lépcsőfoknál.
A kész labdákra Brazíliában, a vb helyszínén csak a dátumot és a csapatok nevét nyomják rá:
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.