#vásárlás








Nemcsak marketinges legenda, hogy foci-Eb alatt sokkal jobban fogynak a tévék, de még a fagyigépet is könnyebben eladják ilyenkor
 

Nemcsak marketinges legenda, hogy foci-Eb alatt sokkal jobban fogynak a tévék, de még a fagyigépet is könnyebben eladják ilyenkor

A csapból is az folyik, hogy be kell vásárolni egy Eb-meccs megnézése előtt, de tényleg igaz ez? Utánajártunk: tényleg sokkal több tévét eladnak ilyenkor, de más, a meccsnézéshez távolról köthető áruk forgalma is megnő. Megtudtuk azt is, hogy mi a helyzet a generációs törésvonallal, és hogy a nagy infláció miként alakította át az Eb alatti vásárlási szokásokat.



Receptet változtat és átnevezi? Így léptek a gyártók, miután kötelező kiírni, hogy zsugorodott egy termékük
 

Receptet változtat és átnevezi? Így léptek a gyártók, miután kötelező kiírni, hogy zsugorodott egy termékük

Kreatívnál kreatívabb módszerekkel oldják meg a gyártók és a boltok is, hogy ne piros felkiáltójeles plakátok között sétálva kelljen vásárolnunk, és közben mégis betartsák a kormány zsugorflációt jelző szabályait. De nem csak a kormányrendelet próbálja elejét venni annak, hogy a méretet észrevétlenül csökkentve tartsák meg a régi árat, a logisztika miatt sem mindig könnyű kisebbre váltani. Szőllősi Lili cikke.

hvg.hu hvg.hu

„Hamarabb kimegyek Bécsbe, mint hogy ebbe a sorba beálljak!” – így nyílt meg az első magyar Primark
 

„Hamarabb kimegyek Bécsbe, mint hogy ebbe a sorba beálljak!” – így nyílt meg az első magyar Primark

Vagy százméteres sor, üdvrivalgás és hangos zene várt a Primark első magyarországi üzletének nyitásakor az Arena Mallban. Volt, aki már reggel hétkor, három órával a nyitás előtt beállt a sor elejére, más inkább azt számolgatta, hogy ha nem ennyire korán kelt, a délután közepéig ráér bejutni. És azért olyan is akadt, akit elriasztott a tömeg.

hvg.hu hvg.hu


Örökre megváltozhat a luxuspiac
 

Örökre megváltozhat a luxuspiac

Gazdasági problémák ide vagy oda, a luxusipar évtizedek óta virágzik azáltal, hogy különleges és személyre szabott élményeket kereső, tehetős ügyfélkörnek nyújt szolgáltatást. A Deloitte elemzése szerint a mesterséges intelligencia (MI) és az online kapcsolódásra képes (IoT) eszközök örökre megváltoztathatják a luxuspiacot.

hvg.hu hvg.hu







Túlélési stratégiák: így próbál menekülni a középosztály az infláció elől, ha bútort, telefont vagy autót vesz
 

Túlélési stratégiák: így próbál menekülni a középosztály az infláció elől, ha bútort, telefont vagy autót vesz

Nem csak az élelmiszerboltokat érte utol a spórolás: a bútor- és műszakicikk-üzletek kasszáinál kevesebb pénzt hagynak ott az emberek, mint tavaly ilyenkor, az autók piacán pedig drámaian látszik, hogyan szakadt ketté a magyar társadalom az anyagi lehetőségek mentén. Egy fontos különbség azért van az ételekhez képest, az ilyen, drágább termékek vásárlásánál nem a legolcsóbb árkategóriákba menekülnek sokan az infláció elől, inkább elhalasztják a vásárlást.