Két órára csökkenti a vasút a menetidőt Budapest és Bécs között
Legalábbis erre fog törekedni az osztrák és a magyar vasúttársaság egy új együttműködési megállapodás értelmében.
Legalábbis erre fog törekedni az osztrák és a magyar vasúttársaság egy új együttműködési megállapodás értelmében.
A Railjetek a hét első két napján még a megszokott módon közlekednek, csak szerdától kell átszállni Bécsben annak, aki továbbutazna.
A MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.
Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.
Ha késik a Budapestről induló vonat, az nem boríthatja fel Ausztria vasúti közlekedését.
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon. A MÁV szerint az osztrák vasúttársaság egyoldalúan lépett.
A Rail Cargo Hungaria – az egykori MÁV Cargo – magyar állami visszavásárlásáról viszont semmi fejlemény, hiába kerül elő pár évente a hazai sajtóban. A háború miatt kieső tengeri kikötőket Magyarországon keresztül pótolják, ami nagyon megdobta a záhonyi teherforgalmat.
A Bruck an der Leitha és Zurány (Zurndorf) településekről ingázók és az innen közlekedő iskolások utaztatását pótlóbuszokkal oldják meg, a társaság tájékoztatása szerint a Bécs és Nezsider (Neusiedl), valamint Köpcsény (Kittsee) közötti közlekedést a korlátozás nem érinti.
Rendőri kísérettel gyalogoltak a hegyeshalmi vasútállomásra érkező migránsok az 1-es úton lévő régi kishatárátkelőhöz csütörtök délután.
Hétfőn délelőtt megérkezett Ausztriából Hegyeshalomba az első tíz használt vasúti személykocsi abból az ötvenötből, amelyet a MÁV-START vásárolt az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB).
Eredetileg október 26-ig tartott volna a szünet, de az osztrákok szerint a magyarországi pályafelújítások decemberig taratnak majd, így ők is kitolják addig a korlátozást.
Elindul Ausztriában az évek óta tervezett új vasúti fővonal kiépítése, amely új kapcsolatot teremt majd a schwechati repülőtérrel.
Hasonló eset – a mostanit is beleértve – háromszor fordult már elő Ausztriában az utóbbi időben.
Az egyre több európai nagyvárost összekötő éjszakai vonatozás divatja új frontot nyithat a vasút és a környezetszennyező repülők vetélkedésében.
Csak szombaton 11 ezren voltak azok, akiket az osztrák vasúttársaság Németországba szállított - közölte az ÖBB. Vasárnap reggel 9 óráig további nagyjából 2200 menekült hagyta el vonatokon a bécsi Westbahnhofot.
Nem tudják ellenőrizni az összes átutazót, sem megállapítani a személyazonosságukat, valamint őrizetbe venni sem tudják őket, ezért ellenőrzés nélkül továbbengedik őket Németország felé.
Nem a MÁV biztosított különvonatot, hanem tulajdonképpen az osztrák vasút, de úgy néz ki, Magyarország és Ausztria átengedi az érvényes vonatjeggyel Németországba induló szír menekülteket. Milyen dráma zajlott több órán át a magyar-osztrák határon, és mit jelent ez? Kisokos néhány óra történetéhez.
Sokáig nem léphették át az osztrák-magyar határt a Keletiből hétfő délelőtt induló, menekültekkel dugig zsúfolt railjetek, hétfő délután három vonatot végül átengedtek. Az osztrákok a magyar rendőrök segítségét kérték a Hegyeshalomnál kialakult helyzet miatt.
Az ÖBB volt az egyetlen ajánlattevő a magyar vasúti társaság pályázatán. A MÁV 6,5 millió eurót (kb. kétmilliárd forintot) fizet a használt személykocsikért.
A tűzpiros dízel Desirókat nem kell ugyan bemutatni idehaza, de a főként a budapesti elővárosi forgalomba besorolt motorvonatok hiába sorolhatók ma is a hazai járműállomány modernebbjei közé, a konstrukció felett valójában kicsit eljárt az idő. Nem, nem nálunk, Ausztriában.