Ki nem találná, hogy csalnak ki önből még több pénzt az áruházak
A boltok, áruházak különböző trükkökkel élnek azért, csak hogy minél több pénzt hagyjunk nálunk. Gondolta volna, hogy nem véletlenül vannak az akciós áruk eldugva a sarokban?
A boltok, áruházak különböző trükkökkel élnek azért, csak hogy minél több pénzt hagyjunk nálunk. Gondolta volna, hogy nem véletlenül vannak az akciós áruk eldugva a sarokban?
Aldi áruház lesz a korábbi Úttörő Áruházból, legkésőbb december végén nyílik az üzlet – értesült a Napi.hu.
Eladja görögországi érdekeltségét a német Metro áruházlánc. A vevő a helyi Szklavenitisz vállalat.
Újabb csapást mérnek a külföldi hátterű hipermarketekre. A kormány törvényjavaslata szerint három év múlva bezárhat például a Tesco, az Auchan, a Spar, az Aldi, a Metro. Csak azzal kerülhetik el ezt, ha drasztikusan megdrágítják a termékeiket – de akkor is a CBA malmára hajtják a vizet. Ezt már Varga Mihály is támogatja, aki a vasárnapi boltbezárást nem.
Az Országgyűlés elfogadta a jövő évi adócsomagot. Bár az internetadó kikerült a törvényből, de jön a szappan- és művirágadó, chipsadó a szeszes italok nagy részére, 50 százalékos reklámadó, a brutális élelmiszer-felügyeleti díj, az önkormányzatokat pedig ráengedik az eddig nem adóztatott dolgokra. A családi adókedvezmény kiterjesztése csak 2016-tól indul, viszont a friss házasok már jövőre havi ötezer forintos “nászajándékot” kapnak a kormánytól.
Ali pár héttel munkába állása után a Tesco új vezetője arra kényszerülhet, hogy eszközöket értékesítsen, annak érdekében, hogy kihúzza a vállalatot a 95 éves története során eddig nem látott súlyos válságból.
Bár a reklámadó körüli bizonytalanságokat részben eloszlatták a hatósági állásfoglalások, a törvény alkalmazása okozhat még kellemetlen meglepetéseket. Olyan cégeknél is adókötelezettség keletkezhet, amelyekről nem is gondolnák, hogy a reklámadó alanyaivá válhatnak. A beszállítóikkal vagy bérlőikkel kötött speciális megállapodásaik miatt ezzel szembesülhetnek például a nagykereskedelmi tevékenységet végző vállalkozások, bevásárlóközpontok és áruházláncok is.
A fogyasztóvédelmi hatóság százmilliós bírsággal "jutalmazta" az üzleteknek a vásárlókat megkárosító ügyeskedéseit. A Pénzcentrum összeszedte a legnépszerűbb stikliket, az árak kialakításával és feltüntetésével kapcsolatos technikák bizonyultak a legelterjedtebbeknek.
Az Egyesült Államokban egyre komolyabb gondot jelent az, hogy az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező embereknek nincs lehetőségük egészséges élelmiszerhez jutni. Az áruházláncok, szupermarketek ugyanis nem települnek be azokba a térségekbe, ahol nincs elegendő vásárlóerő, vagy ha ott is vannak, akkor első osztályú élelmiszert csak nagyon drágán adnak. "Élelmiszer-sivatagok" alakulnak ki. Magyarországon nem ilyen súlyos a helyzet, de nálunk is vannak érdekességek.
Több pulykahúsként árult termék valójában csirkehús az áruházláncokban. Az élelmiszerbiztonságiak rájöttek.
Még mindig kérdéses a magyarországi Praktiker áruházak sorsa. A versenybe most új belépőként az egyik legnagyobb építőipari vállalat, a KÉSZ Csoport is beszállt, amely a teljes magyarországi hálózatra nem kötelező érvényű árajánlatot tett.
Sokan tudják, hogy miért vannak a 8 évesek szemmagasságában a legdrágább édességek, de a szupermarketek trükkjeinek itt még nincs vége.
A svéd IKEA-áruházlánc azt tervezi, hogy beszünteti egyik legnépszerűbb polccsaládjának, az Expeditnek a forgalmazását, helyette pedig új bútortípust vezet be. A vásárlók hőbörögnek.
Szenzációs reklámmal rukkolt elő a legnagyobb német szupermarketlánc, az EDEKA. Egy idősebb férfi bukkan fel mindenhol, és azt igyekszik sulykolni a nézőkbe, hogy a cég áruházaiban minden szuper. Sőt, egyre szuperebb.
Saját márkás műszakicikk-termékcsaládot vezet be Qilive néven az Auchan Magyarországon, a kínálatban kis és nagy háztartási gépek, audiovizuális és informatikai cikkek, valamint ezek kiegészítői találhatóak meg – jelentette be az áruházlánc csütörtökön Budapesten.
Férevezető információkat közölt akcióiról az Aldi és a Spar áruházlánc. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a két cég ellen, a bírság akár tízmillió forintra is rúghat – értesült a Pénzcentrum.hu.
Egy euró, egy forint, egy dollár – ennyiért a legtöbb esetben egy bögrét, esetleg citromfacsarót kaphatunk a 100 forintos – ma már inkább egy eurós – boltban, ám vannak olyan esetek, amikor ennél sokkal többet is lehet vásárolni ezért a pénzért. Autógyár, áruházlánc, malom vagy szicíliai villa: ilyen cégek, épületek is keltek már el ilyen áron. Egyes vállalatok mindenáron meg akarnak szabadulni bizonyos érdekeltségeiktől, így bukkannak fel a jelképes összegű eladások.
A szerb miniszterelnök-helyettes reményei szerint 2014 második felében a német Lidl kiskereskedelmi áruházlánc megkezdheti első szerbiai üzleteinek építését.
Belép az indiai piacra a Tesco. Az indiai hatóságok döntése értelmében a brit kiskereskedelmi áruházlánc 50 százalékos részesedést vásárolhat a Tata-csoport Trent Hypermarket hálózatában, ezzel pedig az európai multi terjeszkedésbe foghat a hatalmas, 1,2 milliárdos népességű ázsiai szubkontinensen.
Három éven belül több mint duplájára szeretné növelni magyarországi üzleteinek számát a magyarországi Euronics műszaki áruházláncot üzemeltető Vöröskő Kft., amely 2013-ra 43,8 milliárd forintos bruttó árbevételt vár a tavalyi 41,16 milliárd forint után.