Rossz hír fuvarozóknak: Németországban több úton kell majd fizetnie a teherautósoknak
2018-tól az elsőrendű főútvonalakon is fizetnie kellene útdíjat a tehergépkocsiknak.
2018-tól az elsőrendű főútvonalakon is fizetnie kellene útdíjat a tehergépkocsiknak.
Az útdíjbevételek nagyobbik része tavaly is a teherautók utáni e-útdíjból származott, de több mint 10 milliárddal többet fizettek a személyautósok is, mint 2014-ben.
A fuvarozók több mint tízezer folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót az e-útdíjszedési rendszerben (HU-GO) július 15-e óta, de ez csak 15 százalékos kihasználtságot jelent, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. hétfőn.
Az MSZP határozati javaslatot nyújtott be az útdíjrendszer módosítása érdekében, hogy a D1-es és a D2-es kategória összekeverése miatt megbüntetett autósok kapjanak méltányosságot. Erről Heringes Anita szocialista országgyűlési képviselő beszélt az M1 péntek esti műsorában.
Az útdíjrendelet módosítása óta eltelt három hónapban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. tapasztalatai szerint az autósok egyik leggyakoribb tévesztése az volt, hogy a fizetős útszakaszokon a januártól már D2-es kategóriába tartozó járművekre D1-es kategóriában váltottak e-matricát. Ez a szabályozás értelmében jogosulatlan úthasználatnak minősül, és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után – hívta fel a figyelmet a NÚSZ.
Visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.
Év eleje óta összesen 829 ezer megye e-matrica kelt el, ebből 528 ezer Pest megyében. A januári jogosulatlan úthasználat miatt mintegy 3500 pótdíjfizetési felszólítást küldtek ki. A furgonosok még mindig nem szokták meg, hogy autójukat drágább kategóriába sorolták át január 1-jétől, sokan még a D1 kategóriába sorolják magukat.
Giró-Szász András szerint a kormány nem foglalkozik az Orbán–Simicska-háborúval, bár ő maga megdöbbent azon, ahogy a Közgép elnöke beszélt a miniszterelnökről. A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár az ATV Szabad szemmel című műsorában Illés Zoltán egykori államtitkár nyilatkozataival kapcsolatban azt mondta, hogy azok egy sértett ember szavai. Állította azt is, hogy a kormány nem is akart netadót bevezetni.
Megetette az autósokat a kormány tavaly, amikor az új megyematrica elfogadtatása érdekében azt sulykolta, nem kell többet fizetni. Hát a számok mást mutatnak: több mint tízmilliárd forint extra bevételt hozott tavaly a költségvetésnek az új sztrádamatricás rendszer. Az sem vált valóra, hogy a fővárosból a Balatonra igyekvők tömegével majd inkább 3-4-5 megyei matricával megússzák, és elhagyják az éves vagy a 10 napos vignettát. A havi matricákat felejtjük el inkább.
Két új gyorsforgalmi útszakasz használatáért kér pénzt az állam január 1-jétől. Az M86-os és az M9-es út viszont ingyenes marad.
Tavaly több mint negyedmillió alkalommal küldtek ki pótdíjfizetési felszólítást az útdíjbefizetés elmaradása miatt, és 2,5 milliárd forint folyt be ebből – írja a Világgazdaság.
A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a teherautók e-útdíjáról szóló rendeletet. A pontosításokat és újabb szakaszok díjasítását tartalmazó jogszabály a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg és 15 nap múlva lép hatályba.
Az M0-sra, az M1-es, az M3-as és az M7-es sztádára kerül fix berendezés, és lesz még hat mobil eszköz is.
Jóval előbb fizetőssé válik az M1-M7-es autópálya bevezető szakasza, mint ahogyan a kormány mondta, így a gyanútlan autósokat lényegében csapdába csalják, és később büntetést fizettetnek velük - írja közleményében a fizetős körgyűrű ellen többször állást foglaló budaörsi polgármester, Wittinghof Tamás.
Ha eddig nem lett volna elég bonyolult, hogy az útdíj (megyemartica) rendszerben ki mikor mit fizet, illetve kérhet vissza, akkor itt egy újabb csavar. De ennek legalább az érintettek örülhetnek
A kormány április 1-től kompenzációt nyújt az útdíjból azok a négy vagy több gyereket nevelő szülők és mozgáskorlátozottak, akik 7 főnél nagyobb férőhelyes kisbuszt használnak - áll a kedden megjelent Magyar Közlönyben.
A nagycsaládosok és a mozgáskorlátozottak kaphatnának útdíj-kompenzációt egy kormányrendelet-tervezet szerint.
Bár ez elektronikus fuvarlevél márciustól élesben megy, az egyik fő felhasználó szerint még mindig toldozgatni kell.
Mára, azaz március elsejére hirdettek országos megmozdulást a „Blokád az útdíjak ellen és a demokratikus Magyarországért” Facebook-csoport szervezői. Büki Zoltán rendőrségi egyeztetései kudarcba fulladtak, hatóság elutasította a blokád ötletét, amit másodfokon a bíróság is helyben hagyott. Büki állítja, mindennek ellenére lesz blokád, azt tanácsolja, figyeljük a tévét, rádiót, mert meg fogják szakítani adásukat.
Szigorítják az ellenőrzést a januári türelmi idő után a fizetős utakon – írja a Népszabadság keddi számában.