Főleg a külföldiek körében népszerű az e-matrica
Az e-matricából kilenc és fél millió fogyott az év első nyolc hónapjában, ami 7,8 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. Az útdíj több mint negyven százalékát külföldiek fizették ki.
Az e-matricából kilenc és fél millió fogyott az év első nyolc hónapjában, ami 7,8 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. Az útdíj több mint negyven százalékát külföldiek fizették ki.
Szünetel az e-matrica-értékesítés június 8-án, szerdán és június 12-én, vasárnap hajnal 1 és 3 óra között, a rendszer tervezett karbantartása miatt – erre hívta fel a figyelmet kedden a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2018-tól az elsőrendű főútvonalakon is fizetnie kellene útdíjat a tehergépkocsiknak.
Az útdíjbevételek nagyobbik része tavaly is a teherautók utáni e-útdíjból származott, de több mint 10 milliárddal többet fizettek a személyautósok is, mint 2014-ben.
Megetette az autósokat a kormány tavaly, amikor az új megyematrica elfogadtatása érdekében azt sulykolta, nem kell többet fizetni. Hát a számok mást mutatnak: több mint tízmilliárd forint extra bevételt hozott tavaly a költségvetésnek az új sztrádamatricás rendszer. Az sem vált valóra, hogy a fővárosból a Balatonra igyekvők tömegével majd inkább 3-4-5 megyei matricával megússzák, és elhagyják az éves vagy a 10 napos vignettát. A havi matricákat felejtjük el inkább.
Két új gyorsforgalmi útszakasz használatáért kér pénzt az állam január 1-jétől. Az M86-os és az M9-es út viszont ingyenes marad.
Tavaly több mint negyedmillió alkalommal küldtek ki pótdíjfizetési felszólítást az útdíjbefizetés elmaradása miatt, és 2,5 milliárd forint folyt be ebből – írja a Világgazdaság.
A fuvarozók több mint tízezer folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót az e-útdíjszedési rendszerben (HU-GO) július 15-e óta, de ez csak 15 százalékos kihasználtságot jelent, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. hétfőn.
A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a teherautók e-útdíjáról szóló rendeletet. A pontosításokat és újabb szakaszok díjasítását tartalmazó jogszabály a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg és 15 nap múlva lép hatályba.
Az M0-sra, az M1-es, az M3-as és az M7-es sztádára kerül fix berendezés, és lesz még hat mobil eszköz is.
Jóval előbb fizetőssé válik az M1-M7-es autópálya bevezető szakasza, mint ahogyan a kormány mondta, így a gyanútlan autósokat lényegében csapdába csalják, és később büntetést fizettetnek velük - írja közleményében a fizetős körgyűrű ellen többször állást foglaló budaörsi polgármester, Wittinghof Tamás.
Az MSZP határozati javaslatot nyújtott be az útdíjrendszer módosítása érdekében, hogy a D1-es és a D2-es kategória összekeverése miatt megbüntetett autósok kapjanak méltányosságot. Erről Heringes Anita szocialista országgyűlési képviselő beszélt az M1 péntek esti műsorában.
Az útdíjrendelet módosítása óta eltelt három hónapban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. tapasztalatai szerint az autósok egyik leggyakoribb tévesztése az volt, hogy a fizetős útszakaszokon a januártól már D2-es kategóriába tartozó járművekre D1-es kategóriában váltottak e-matricát. Ez a szabályozás értelmében jogosulatlan úthasználatnak minősül, és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után – hívta fel a figyelmet a NÚSZ.
Ha eddig nem lett volna elég bonyolult, hogy az útdíj (megyemartica) rendszerben ki mikor mit fizet, illetve kérhet vissza, akkor itt egy újabb csavar. De ennek legalább az érintettek örülhetnek
A kormány április 1-től kompenzációt nyújt az útdíjból azok a négy vagy több gyereket nevelő szülők és mozgáskorlátozottak, akik 7 főnél nagyobb férőhelyes kisbuszt használnak - áll a kedden megjelent Magyar Közlönyben.
Visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.
A nagycsaládosok és a mozgáskorlátozottak kaphatnának útdíj-kompenzációt egy kormányrendelet-tervezet szerint.
Bár ez elektronikus fuvarlevél márciustól élesben megy, az egyik fő felhasználó szerint még mindig toldozgatni kell.
Év eleje óta összesen 829 ezer megye e-matrica kelt el, ebből 528 ezer Pest megyében. A januári jogosulatlan úthasználat miatt mintegy 3500 pótdíjfizetési felszólítást küldtek ki. A furgonosok még mindig nem szokták meg, hogy autójukat drágább kategóriába sorolták át január 1-jétől, sokan még a D1 kategóriába sorolják magukat.
Giró-Szász András szerint a kormány nem foglalkozik az Orbán–Simicska-háborúval, bár ő maga megdöbbent azon, ahogy a Közgép elnöke beszélt a miniszterelnökről. A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár az ATV Szabad szemmel című műsorában Illés Zoltán egykori államtitkár nyilatkozataival kapcsolatban azt mondta, hogy azok egy sértett ember szavai. Állította azt is, hogy a kormány nem is akart netadót bevezetni.